Digitale tjenester 1

Sist oppdatert: 27.10.2022


 

UKEs rammeavtale for utvikling av digitale tjenester er med Netcompany AS og har siste mulige utløpsdag 11.01.2026. 

Avtalen omfatter systemutvikling av løsninger som skal kjøre på Oslo kommunes felles IT-plattform. Avtalen benyttes i hovedsak av UKE, men kan benyttes av alle virksomhetene i kommunen dersom løsningen skal kjøre på Oslo kommunes felles IT-plattform (også kjent som Marvin/ITAS/UVA).  

Bruk av avtalen på systemutvikling forutsetter at verktøy og teknologi som anvendes er i samsvar med premisser beskrevet i avtalen. UKE gir nærmere informasjon om hva dette innebærer i de tilfellene dette er aktuelt.

Ved behov for utvikling av digitale tjenester som ikke skal kjøre på felles IT-plattform benyttes avtale: Utvikling og forvaltning av digitale tjenester 2 (url)
 

Bestilling

For nye forespørsler og for å sette i gang bestillingsprosessen benyttes Kompass:
Velg bestillingsskjemaet under flisen «Digitale tjenester». 
 
I tillegg kan dette skjemaet benyttes ved andre typer henvendelser, eksempelvis: 

Når du ønsker rådgivning før dere beslutter å utvikle en løsning 

Når du ønsker informasjon om bruk av fellesfunksjonalitet. 

Dersom du har behov for generell informasjon om avtalen, osv.

 
Alternativt; rett henvendelsen til virksomhetens kundeansvarlige i UKE
 

Andre henvendelser knyttet til Digitale tjenester 1

Dersom du har henvendelser knyttet til eksisterende tjenester skal dere benytte et av følgende skjemaer under flisen «Digitale tjenester»:

Feil på eksisterende tjenester
Skjemaet skal benyttes der dere mener det er sannsynlig at det foreligger feil på eksisterende tjenester.
 

Estimatforespørsel eksisterende tjeneste
Skjemaet skal benyttes der dere ønsker å innhente et timeestimat på en utviklingsjobb. For å få et godt timeestimat, må dere i størst mulig grad beskrive hva som skal utvikles. Ved endringer eller videreutvikling skal det utarbeides estimat i forkant av bestillinger.
 

Bestilling relatert til eksisterende tjeneste
Skjemaet skal benyttes hvis dere ønsker å bestille utvikling av eksisterende tjenester. Skjemaet kan benyttes der dere vet hva dere skal ha og det er utarbeidet et løsningsforslag. Et løsningsforslag vil ikke være nødvendig dersom dere ønsker å gjennomføre en mindre endring på eksisterende løsning.

 
Avtaleforvalter seksjon for leverandøroppfølging

Erik Haugen
Telefon
469 49 959
E-post
erik.haugen@uke.oslo.kommune.no