iPad og MacOS produkter og tilhørende utstyr

Sist oppdatert: 09.03.2023

Har dere iPad og MacOS produkter dere ikke har behov for lengre?
Se om produktet dekkes av tilbakekjøpsordningen til Techstep her.
Hvis ikke, kan vederlagsfri henting for ombruk eller gjenvinning bestilles. Les mer på Oslokollegaavtalen (URL)

Avtaleperiode

24.januar 2021 – 23.januar 2024 
UKE kan forlenge avtalen i ytterligere 1 år 

Leverandør

Techstep Norge AS

Avtalen omfatter

Formålet med samkjøpsavtalen er å dekke kommunens behov for kjøp av iPad og MacOS produkter samt tilleggsutstyr.

Avtalen omfatter også reparasjon av utstyr.

Bestillingsinformasjon

Bestilling gjøres i Techsteps nettbutikk. Mangler du innlogging får du dette ved å kontakte Techstep på epost.

For ansatte i UDE, se mer informasjon om beløpsgrenser etc på tavla (lenke til intranettside).

Tilbakekjøpsordning iPad

Techstep tilbyr å kjøpe iPad modeller virksomheter ikke lengre trenger. Se hvilken verdi produktet har i kalkulatoren, se i menyen til høyre.  Merk at iPadene ikke trenger å være kjøpt hos Techstep for å dekkes av denne ordningen.

Er ikke produktet ditt dekket av tilbakekjøpsordningen, er dere forpliktet til å bruke OsloKollega avtalen (URL) for avhending av produktet. Denne tjenesten er kostnadsfri.

Dagmulkt ved forsinkelse

Oslo kommune har krav på refusjon fra Techstep dersom nyinnkjøpte varer ikke leveres til avtalefestet tid. Ved forsinkelse kan du fylle inn mal for dagmulkt ved forsinkelse og sende kravet på e-post ingunn.lovhaug@techstep.no med avtaleforvalter i UKE på kopi.

Oppfølging av avtale

Avtaleforvalter i UKE har systemoppfølging av avtalen. Dette innebærer oppfølging av merkantile bestemmelser som miljø og samfunnsansvar, fakturainnhold, prisjusteringer, eventuelle endringer i varesortiment, jevnlige samarbeidsmøter med leverandør, fortløpende dialog ved innmeldt avvik, med mer.

Bestillers ansvar for oppfølging

Alle som foretar bestillinger på avtalen må følge opp enkeltbestillinger. Dette innebærer oppfølging av priser, levering og fakturering. Eventuelle avvik fra betingelser meldes til avtaleforvalter som tar dette videre med leverandør.

Miljø- og samfunnsansvar

Ved avhending av datautstyr virksomhetene ikke lenger har behov for, skal man benytte seg av avtalen med OsloKollega. Da er man sikret at utstyret, uavhengig av opphav, blir hentet. I tillegg sikrer man at utstyret, så langt det er mulig, kan få utvidet levetid gjennom ombruk. Informasjon og hvordan bestille henting fra OsloKollega finner du her: Lenke til OsloKollega avtalen (URL)

Leverandøren er forpliktet til kun å benytte kjøretøy som enten er nullutslippskjøretøy (dvs. batterielektrisk eller hydrogen) eller biogasskjøretøy som minimum oppfyller euroklasse 6/VI i gjennomføringen av kontrakten. Kravet retter seg mot siste strekning av leveransene, altså levering til Oppdragsgivers adresser (last mile).

Dokumenter

Avtaledokumenter

Prisliste (Excel)
Samkjøpsavtale (PDF)
Kravspesifikasjon (PDF)
Pris- og kravskjema iPad (Excel)
Pris- og kravskjema macOS (Excel)
Rundskriv (PDF)

 

 

 

 

 

 

Avtaleforvalter UKE
Gunn Sissel Brasetvik
Telefon
474 51 039
E-post
gunn.sissel.brasetvik@uke.oslo.kommune.no

Kontakt avtaleforvalter for spørsmål knyttet til denne avtalen, eller andre relaterte spørsmål

Følg oss på Workplace SAM/Samkjøpsavtaler UKE