Lisenser - Bredde
Sist oppdatert: 19.03.2023
Avtaleperiode
16. september 2019 – 15. september 2023.
Vi har startet en ny anskaffelsesprosess. Ny avtale er forventet å være signert innen utløpet av inneværende avtaleperiode.
Leverandør
Crayon AS
Avtalens formål
Formålet med samkjøpsavtalen er å sikre at Oslo kommune er riktig lisensiert til enhver tid.
I avtalen inngår forvaltning av Oslo kommunes avtaler med rettighetshaverne om kjøp og leie av lisenser og programvarevedlikehold, rådgivning i forhold til riktig lisensiering, bistand ved revisjoner og lisensregnskap.
Avtalen omfatter
Samkjøpsavtalen omfatter forvaltning av Oslo kommunes avtaler med rettighetshaverne om kjøp av lisenser og programvarevedlikehold, rådgivning i forhold til riktig lisensiering, bistand ved revisjoner og lisensregnskap på all programvare som Oslo kommune har, herunder men ikke begrenset til:
- Adobe
- Appsense
- Citrix
- Dell EMC
- Oracle
- Red Hat Linux (IBM)
- Symantec
- TrendMicro
- VMware
Avtalen omfatter også tjenester som;
·Lisensforvaltning og rådgivning ved kjøp og leie av lisenser hos de ulike rettighetshaverne
·Fakturering for lisenskjøp hos de ulike rettighetshaverne
·Oppfølging av lisenser, rapportering og varsling i god tid før utløp av lisenser
·SAM rådgivning og rapportering
-Bistand ved lisensgjennomganger og ved revisjoner
-Bistand ved forhandlinger med rettighetshavere
Prisene for nye lisenser og vedlikehold er basert på leverandørens innkjøpspris + påslagsprosent. Påslagsprosenten er lik i hele avtaleperioden. Leverandørens innkjøpspriser kan variere. Pris på støttetjenester er oppgitt som pris for konsulenttjenester. Se prisbilag under «Dokumenter» nedenfor.
Bestilling
Lisenser, vedlikehold og lisensforvaltning
Bestiller skal sende skriftlig bestilling til leverandøren per e-post, eventuelt med utfylt avropsskjema (se Konsulenttjenester nedenfor). For å bestille enkeltlisenser så holder det å sende e-post til leverandøren. Bestilling/avropsskjema sendes på epost til Crayon (epostadresse).
Kontaktinformasjon
For info om lisenser og fakturarelaterte spørsmål:
Mail: lisens@crayon.no
Telefon 22 89 10 00 (valg #1 er til lisens/helpdesk).
Priseforespørsler og bestillinger
Crayons rolle er blant annet å svare på lisenspriser og gi rådgivning rundt lisensporteføljer. De sitter med oversikt over priser og har også dagens/månedens tilbud. Virksomheten oppfordres derfor til å ta kontakt med Crayon direkte om slike spørsmål.
Hvis du vet hvilken lisens du skal ha, men har spørsmål eller ønsker rådgivning om produktet før du bestiller, vil det ofte vil det være hensiktsmessig å ta kontakt direkte med den som har ansvaret for forretningsområdet / produktet i Crayon:
Adobe
Turid Bones
Product manager Adobe
Tlf: +47 415 27 423
Epost: Turid.Bones@crayon.com
VMware
Anne-Kathrine Bjelland
Sales Manager VMware
+47 924 50 070
Epost: Anne-Kathrine.Bjelland@crayon.com
IBM
Kjell Noralf Langeland
Global IBM Sales Manager
Tlf: +47 984 29 389
Epost: Kjell.Langeland@crayon.com
Oracle
Andreas Tveranger
Oracle License Advisor
Tlf: +47 481 01 903
Epost: Andreas.Tveranger@crayon.com
Andre produkter
Berit Martinsen
License Coordinator
Tlf: +47 930 27 967
Epost: breddesoftware@crayon.no
Konsulenttjenester
På forespørsel fra Kunden kan Leverandøren tilby konsulenter for opplæring, bistand ved revisjoner og forhandlinger i tillegg til teknisk bistand og spisskompetanse.
Ved bestilling av konsulenttjenester vil avtaleforholdet bli regulert av SSA-R og SSA-O. SSA-B kan benyttes når konsulenten skal yte faglig bistand under Oppdragsgivers ledelse. SSA-O kan benyttes til eksempelvis utrednings- og utviklingsoppgaver, hvor konsulenten har et selvstendig ansvar for ytelsen som skal leveres.
Bestiller skal sende en skriftlig bestilling til leverandøren med utfylt avropsskjema på epost til Crayon (epostadresse). Leverandøren skal skriftlig oppgi navn på aktuell personell med CV. Hvis aktuelt skal kostnadsramme/antall timer angis skriftlig.
Oppfølging av avtalen
Avtaleforvalter i UKE har systemoppfølging av avtalen. Dette innebærer oppfølging av merkantile bestemmelser som miljø og samfunnsansvar, fakturainnhold, prisjusteringer, eventuelle endringer i varesortiment, jevnlige samarbeidsmøter med leverandør, fortløpende dialog ved innmeldt avvik, med mer.
Bestillers ansvar for oppfølging
Alle som foretar bestillinger på avtalen må følge opp enkeltbestillinger. Dette innebærer oppfølging av priser, levering og fakturering. Eventuelle avvik fra betingelser meldes til avtaleforvalter som tar dette videre med leverandør.
Dokumenter
Rundskriv 27/2019 for Lisenstjenester (PDF)
SSA-R (Word)
SSA-R Bilag (Word)
SSA-K (Word)
SSA-K Bilag inkludert Bilag 1 Kravspesifikasjon (Word)
SSA-B (Word)
SSA-O (Word)
SSA-O Bilag (Word)
Avtalepriser: Kontakt avtaleforvalter UKE