Nettverksutstyr

Sist oppdatert: 20.02.2023

Har dere nettverksutstyr dere ikke har behov for lengre? I så fall kan vederlagsfri henting for ombruk eller gjenvinning bestilles. Les mer på Oslokollegaavtalen (URL)

Avtaleperiode

1. juni 2021 - 31. mai 2024 med mulighet for forlengelse i 1 år

Leverandør

Telenor Norge AS
 

Avtalen omfatter

Formålet med samkjøpsavtalen er å dekke kommunens behov for nettverksutstyr innen Cisco porteføljen.

Nettverksutstyr innen Cisco porteføljen til datasenternett og lokalnett i den enkelte virksomhet, samt vedlikeholdstjenester for tilfeller der SFC/Sweeps (Service Full Coverage) ikke gjelder. 

Samkjøpsavtalen omfatter alle kommunens virksomheter uavhengig av om de er med i Oslo Felles IKT Plattform (Oslo Felles) eller ikke.

Bestilling 

Bestilling av nettverksutstyr på avtalen gjøres via  Kompass
UKE selger ferdige utstyrspakker for LAN og WLAN der arbeid og utstyr er inkludert. 
Virksomheter som vil kjøpe direkte mot Telenor, kan ta kontakt med UKE rundt dette (se kontaktpersoner i menyen til høyre). Dette kan være aktuelt når en virksomhet drifter utstyret selv og/eller har behov innen særskilte prosjekt.

Ved avrop på rammeavtalen vil SSA-K, SSA-B eller SSA-O gjelde for det enkelte kjøp (se SSA-R bilag 3 for bestemmelser om hvilken kontrakt som gjelder for ulike kjøp).  

Dersom det ønskes bestilling på Vedlikehold skal SSA-V inngås.  

Der bestilling og kjøp gjennomføres gjennom Webshop vil SSA-R og SSA-K gjelde for kjøpet, herunder vil all informasjon om leveransen, priser mv. fremkomme av bestilling og vilkårene i de respektive avtalene. 

For kjøp der det er behov for en nærmere beskrivelse av hva som skal kjøpes, skal det utfylles ut et eget avropsskjema, se SSA-R bilag 3 Vedlegg 1 Avropsskjema.
 

Behov for bistand/oppdrag – ikke eksklusiv opsjon

Det er en ikke- eksklusiv opsjon i avtalen for avrop på bistand/oppdrag.

Bestiller man ressurs med ønsket erfaring og kompetanse, samt informasjon om ønsket gjennomføringstidspunkt ved hjelp av utfylt Avropsskjema SSA-R Bilag 3 vedlegg 1 med tilhørende SSA. Avropsskjemaet finner du under dokumenter lenger nede på siden.

Leverandøren plikter å tilby ressurs i henhold til Kundens behov.  

Leveranse av bistand/oppdrag fremgår av Kundens behov og priser skal følge inngått SSA-R bilag 5. Bistand bestilles gjennom e-post til kundekontakt hos Leverandøren. Leverandøren skal besvare henvendelsen så raskt som mulig, med svar på bestillingen.  

En kopi av Avropsskjema skal oversendes avtaleforvalter i UKE.

Dersom det er virksomheter som ikke har gjennomført avrop tidligere som ønsker å gjennomføre avrop på bistand skal UKE underrettes.  


Priser

Tjenestekatalog inkludert priser. Lenke til Tjenestekatalogen (URL)

Oppfølging av avtalen

Avtaleforvalter i UKE har systemoppfølging av avtalen. Dette innebærer oppfølging av merkantile bestemmelser som miljø og samfunnsansvar, fakturainnhold, prisjusteringer, eventuelle endringer i varesortiment, jevnlige samarbeidsmøter med leverandør, fortløpende dialog ved innmeldt avvik, med mer.

Bestillers ansvar for oppfølging

Alle som foretar bestillinger på avtalen må følge opp enkeltbestillinger. Dette innebærer oppfølging av priser, levering og fakturering. Eventuelle avvik fra betingelser meldes til avtaleforvalter som tar dette videre med leverandør.
 

Miljø og samfunnsansvar

Det er stilt følgene miljøkrav i kontrakten:

  • Ved oppstart av avtalen skal 50 % av lette kjøretøy være nullutslippskjøretøy
  • Innen 1. april 2022 skal 100 % av lette kjøretøy være nullutslippskjøretøy
  • Krav til større kjøretøy: Euro VI/6
  • Emballasje skal, etter avtale, tas i retur av leverandøren

Ved avhending av nettverksutstyr virksomhetene ikke lenger har behov for, skal man benytte seg av avtalen med OsloKollega. Da er man sikret at utstyret, uavhengig av opphav, blir hentet. I tillegg sikrer man at utstyret, så langt det er mulig, kan få utvidet levetid gjennom ombruk. Informasjon og hvordan bestille henting fra OsloKollega finner du her: Lenke til Oslokollega (URL)

 

Avtaleforvalter UKE

Bår Frislid
Telefon
986 60 570
E-post
bar.frislid@uke.oslo.kommune.no

Følg oss på Workplace SAM/Samkjøpsavtaler UKE