Skrivere med tilbehør

Sist oppdatert: 14.02.2023

Avtaleperiode

17. september 2020 – 16. september 2023 med mulighet for forlengelse i ytterligere 1 år.

Leverandør 

Dustin Norway AS

Kontaktpunkt: storkunde@dustin.no

Avtalen omfatter

Formålet med samkjøpsavtalen er å dekke kommunens behov for kjøp av skrivere, tonere og annet tilhørende utstyr.

Samkjøpsavtalen skal dekke 2 typer monotonskrivere (A4), 2 typer fargeskrivere (A4), toner svart og farge, ekstra papirmagasin til de fire skriverne, tilleggsutstyr/forbruksmateriell som varmeelement, OPC-trommel, Waste-toner Bottle, samt opsjon på 3 års på-stedet-garanti.

Produktnavn skriver                          Pris eks mva
HP LaserJet Pro M404dn                   Kr.   914,-
HP Color LaserJet Pro M454dn         Kr. 1 447,-
HP LaserJet Pro M501dn                   Kr. 1 389,-
HP Color LaserJet Managed              Kr. 1 824
E55040dn

Bestilling

Bestillinger på skrivere gjøres ved å sende epost til storkunde@dustin.no eller via nettbutikken. Send mail og be om tilgang.

Tonere tilhørende de fire modellene, samt tonere til utgått modell (HP Mono Laserjet M404DN) kan bestilles i nettbutikken.

Merk at alle andre tonere skal bestilles på samkjøpsavtale for forbruksmateriell. Les mer her (url).

Oppfølging av avtalen

Avtaleforvalter i UKE har systemoppfølging av avtalen. Dette innebærer oppfølging av merkantile bestemmelser som miljø og samfunnsansvar, fakturainnhold, prisjusteringer, eventuelle endringer i varesortiment, jevnlige samarbeidsmøter med leverandør, fortløpende dialog ved innmeldt avvik, med mer.

Bestillers ansvar for oppfølging

Alle som foretar bestillinger på avtalen må følge opp enkeltbestillinger. Dette innebærer oppfølging av priser, levering og fakturering. Eventuelle avvik fra betingelser meldes til avtaleforvalter som tar dette videre med leverandør.

Miljø og samfunnsansvar

Produktet skal oppfylle gjeldende energisparekravene for dokumenthåndteringsprodukter (Imaging Equipment) ihht. ENERGY STAR® versjon 1.1 eller tilsvarende.

Deler for drift, reparasjon, erstatning eller oppgradering garanteres å være tilgjengelig i minst 5 år etter at produktet er produsert.

Det forutsettes at leverandøren i avtaleperioden enten er tilknyttet en retur/avhendingsordning for EE-avfall eller har sin egen tilsvarende ordning. Mottaker av EE-avfall må være godkjent i EE-registeret som vedlikeholdes av Miljødirektoratet. Liste over godkjente returselskap i Norge produsentansvar.miljodirektoratet.no/returselskap (url).

Overflødig emballasje skal etter avtale tas i retur av leverandøren. Emballasjen skal ikke inneholde tungmetaller som for eksempel bly, kvikksølv eller krom.

Leverandør skal gjennom kontraktsperioden arbeide for å oppnå følgende:

  • Redusere bruk av plast og øke andelen av fornybar og resirkulert materiale.
  • Sørge for at emballasje enkelt skal kunne separeres for hånd i enkeltmaterialer, som kan resirkuleres (for eksempel papp, papir, plast og tekstil).

Leverandøren er forpliktet til kun å benytte kjøretøy som enten er nullutslippskjøretøy (dvs. batterielektrisk eller hydrogen) eller biogasskjøretøy som minimum oppfyller euroklasse 6/VI i gjennomføringen av kontrakten. Kravet retter seg mot siste strekning av leveransene, altså levering til Oppdragsgivers adresser (last mile).

Dokumenter

Samkjøpsavtale (PDF)
Kravspesifikasjon (Excel)
Prisliste (PDF)
Rundskriv (PDF)
Mal for dagmulkt forsinkelse (Excel)

 

 

 
Avtaleforvalter UKE
Gunn Sissel Brasetvik
Telefon
474 51 039
E-post
gunn.sissel.brasetvik@uke.oslo.kommune.no

Kontakt avtaleforvalter for spørsmål knyttet til denne avtalen, eller andre relaterte spørsmål

Følg oss på Workplace SAM/Samkjøpsavtaler UKE