Elektrisk kraft - strøm

Sist oppdatert: 02.01.2023

Avtaleperiode

01. januar 2023 – 31. desember 2026.

Leverandør

Energi Salg Norge AS
Drammensveien 123 Skøyen
0277 Oslo

Kundeservice

Alle generelle henvendelser og spørsmål sendes til:
E-post til oslokommune@energisalgnorge.no
 

Kontaktpersoner

Navn: Hege Pernille Verpe Eriksen
Telefon: 995 30 911
Send e-post til: hpve@energisalgnorge.no

Navn: Simen Mathisen
Telefon: 928 28 557
Send e-post til: sima@energisalgnorge.no

Navn: Rune Stenseth
Telefon: 900 81 152
Send e-post til: rs@energisalgnorge.no

 

Bestillinger og oppsigelser

Vær oppmerksom på å benytte korrekt bestillingsrutine, dette for å sikre at dere får utnyttet avtalens gode betingelser. 
 
 

Nettportal for oppfølging av strøm – My Energy

Energi Salg Norge tilbyr tilgang til nettportalen «My Energy». Her får du oversikt over din etats kundeforhold med Energi Salg Norge, dvs at du her får oversikt over faktura, strømforbruk, målepunkter etc. Her er en brukerveiledning for hvordan du kommer i gang og hvordan du bruker det: Brukerveiledning My Energi (PDF)

Spørsmål vedørende My Energy og opprettelse av brukertilgang rettes til:
E-post: oslokommune@energisalgnorge.no

Avtalen omfatter

Kjøp av elektrisk kraft og energioppfølgingsverktøy. Oslo kommune følger markedsprisene gjennom en spotprisavtale. Fakturert, realisert spotpris skal være sammenliknbar med Nord Pool spotpriser for område Oslo. 

Leveransen omfatter fakturaadministrasjon gjennom mottak og betaling av fakturaer fra netteier. Dette betyr at Oslo kommunes virksomheter får en oversikt på sin faktura over både nettleie og strømforbruk.

Alle faktura skal være avstemt med faktisk forbruk og kostnad, og sendes etterskuddsvis månedlig. Det skal ikke forekomme fremfakturering av beløp eller a-konto fakturering.

Pliktleveranser strøm

Alle nettselskap er pålagt en leveringsplikt av NVE. Dette er ment som en midlertidig strømleveranse og er dyrt. Husk derfor på å legge inn bestilling i bestillingskjema for strøm.
Dokument med informasjon om pliktleveranse (PDF)

Generell rådgivning

Hver virksomhet har anledning til å avtale egne implementeringsmøter på inntil 2 timer med leverandøren for opplæring og oppsett av energioppfølgingsverktøyet, dette er inkludert i leveransen og skal ikke belastes virksomheten. Virksomhetene må selv ta kontakt for å avtale implementeringsmøte. Energi Salg Norge kan blant annet bistå med grupperinger i verktøyet og bistand for å samle fakturering for flere målepunkter.
 

Energi Salg Norge kan også utover implementeringsmøtene tilby ENØK-rådgivning, opplæring og kurs for 1250 NOK pr. time eks. MVA.

 

Opprettelse av nye strømmålere

Her finner du ett informasjonsskriv om prosessen ved opprettelse av nye strømmålere:
Prosesser ved å installere nye strømmåler (Word)

Nedtak av strømmålere
 

Faktura

Energi Salg Norge skal levere en oversiktlig faktura med en minimum spesifisering av faktisk realisert spotpris fordelt på måned, merverdiavgift og faktisk realisert nettleie fordelt på fastledd, energiledd og forbruksavgift. Informasjon om faktura (PDF) finner du på linken fakturainformasjon elektrisk kraft (PDF)

Nettleiefaktura

Dersom dere mottar nettleiefaktura (hovedsakelig fra Elvia AS) per post, må denne sendes til fakturasentralen. Ta også kontakt med Energi Salg Norge AS per e-post med kopi av nettleiefaktura for at de skal få oppdatert mottaket av fremtidige fakturaer til seg. Trenger du bistand i forbindelse med fakturering må du ta kontakt med brukerstøtte på denne linken (URL).

Miljø

Alle kommunens virksomheter har anledning til å bestille strøm med opprinnelsesgarantier fra fornybare energikilder. Ta kontakt med Energi Salg Norge for bestilling og informasjon om merkostnadene ved kjøp av opprinnelsesgarantert strøm. 

Dokumenter

Samkjøpsavtale del 1 elektrisk kraft (PDF)
Samkjøpsavtale del 2 kravspesifikasjon elektrisk kraft (PDF)
Avtaleforvalter UKE

Hilde Grønstad Skar

Telefon
994 45 699
E-post
hilde.gronstad.skar@uke.oslo.kommune.no

Følg oss på 
Workplace SAM/Samkjøpsavtaler UKE