Ekstern kvalitetssikring
Sist oppdatert: 07.01.2021
Byrådsavdeling for finans har etablert en rammeavtale for ekstern kvalitetssikring. Formålet med anskaffelsen er å primært å ha tilgang på konsulenter som kan foreta ekstern kvalitetssikring av prosjekter i henhold til investeringsprosessen (KS1 av konseptvalgutredningen og KS2 av styringsdokument og prosjekteringsgrunnlag).
I tillegg til oppgavene over har kommunen behov for bistand til ekstern kvalitetssikring av andre deler av prosjektene. Det kan være kvalitetssikring i gjennomføringsfasen, eller knyttet til spesifikke deler av prosjektenes dokumenter og leveranser, samt egen rolle som ekstern kvalitetssikrer knyttet til oppdragsgivers og styringsgruppens oppfølging av prosjektet.
Det siste formålet er blant annet å dekke kommunens behov for bistand til å utvikle, implementere og etterleve kommunens prosjektmetodikk.
Per 10.06.2020 har kommunen rammeavtale med følgende leverandører:
- Atkins Norge AS
- Dovre Group
- Ernst&Young
- Holte Consulting AS
- Marstrand AS
- Metier OEC AS
- PricewaterhouseCoopers AS
Avrop på rammeavtalen gjøres i henhold til prosessen for minikonkurranser og det er utarbeidet maler som kan benyttes for å forenkle avropene.
Gjennomføring av minikonkurranse
Minikonkurranse skal gjennomføres via kontraktsadministrasjonsverktøyet EU-Supply. I dette verktøyet ligger alle relevante maler. Per i dag skal alle avrop i EU-Supply foretas gjennom BLK.