Kompass

Sist oppdatert: 26.02.2019

Kompass er et saksbehandlingsverktøy som strukturerer henvendelsene fra virksomhetene inn til Utviklings- og kompetanseetaten (UKE) og internt i etaten.

Verktøyet brukes til

  • selvhjelp i form av brukerveiledninger
  • IKT-henvendelser, som for eksempel feil på PC, printer eller telefon.
  • bestille utstyr og tilgang. IT-utstyr bestilles av din nærmeste leder
  • Saksbehandling innnenfor HR og lønn, samt andre forvaltningsområder.

For å få tilgang til Kompass trenger du e-postadresse i PRK.

I Kompass finner du blant annet en kategori som heter «Selvhjelp» der du finner brukerveiledninger.

Fordi vi ønsker at du hele tiden skal ha oppdatert informasjon er det ikke mulig å laste ned brukerveiledningene som PDF, men du kan dele linken til artiklene med dine kolleger.

Bruk søkefeltet for å søke etter det du leter etter, eller bla deg nedover i listen. Les denne artikkelen dersom du vil vite mer om hvordan du søker i portalen.

Opplæringsvideoer finner du her.

 

Før du melder feil

Du kan melde feil på alt innen IKT. Dette kan være felles utstyr som printere og prosjektorer, innloggingsproblem eller ytelsesproblem på programmer som du bruker.

Lenker:

Kompass
Slik  melder du feil (PDF 1,9MB)

Kontakt din lokale IKT-kontaktperson dersom du har problemer med tilgang