Bedriftshelsetjenester

Sist oppdatert: 17.01.2023

Avtaleperiode 

10. januar 2023 – 9. januar 2025 med mulighet til forlengelse med 2+1+1 år.  

 Avtalen omfatter 

Rammevtalen skal sikre at lovpålagte forpliktelser i arbeidsmiljøloven med tilhørende forskrifter ivaretas. Det skal legges til rette for sunne og trygge arbeidsforhold gjennom kjøp av bedriftshelsetjenester.

Avtalen omfatter både standardtjenester og tilleggstjenester.

Avtalen omfatter alle kjøp av bedriftshelsetjenester til alle kommunens virksomheter. 

Tjenestekategorier og avgrensninger fremkommer av kravspesifikasjonen: Kravspesifikasjon (PDF). 

Virksomhetene er delt inn i tre avtaleområder: Avtaleområdeoversikt (PDF)

Avtaleområde 1 betjenes av Avonova AS 

Avtaleområde 2 og 3 betjenes av Arbeidsmiljøhuset AS 

Leverandører 

For avtaleområde 1: 

Avonova AS 
Postboks 3784 Ullevål Stadion 
0855 Oslo 
E-post: Bhtoslo@avonova.no 
Krisetelefon nr: 810 02400 

Kontaktperson:
Beate Kristin Granli Nordvik 
Send e-post til beate.nordvik@avonova.no  
Telefonnummer: 932 60 702 

Besøksadresse: 
Ullevål Stadion, Sognsveien 75C, 0855 Oslo 


For avtaleområde 2 og 3: 

Arbeidsmiljøhuset AS 
Sognsveien 75F 
0855 Oslo 
E-post: 
Post@amhuset.no 
Krisetelefon nr: 979 13 333 

Besøksadresse: 
Sognsveien 75F, 0855 Oslo (Ullevål Stadion, oppgang F, 4.etasje 

Kontaktperson: 
Kari Opseth Øren 
Send e-post til kari@amhuset.no 
Telefonnummer: 91143816 

Bestillingsinformasjon

Bestillinger skal skje skriftlig. Ved hasteoppdrag er det tilstrekkelig at eventuell telefonbestilling bekreftes elektronisk av leverandøren. Alle bestillinger skal skje på bakgrunn av den enkeltes virksomhets rutiner. 

Det skal det gis skriftlig tilbakemelding på bestillinger senest innen 4 virkedager. Tilbakemeldingen skal inneholde opplysninger om aktuelle ressurser og plan for gjennomføring av oppdraget. Leveringstid skal i utgangspunktet fremkomme av hvert enkelt oppdrag. 

Leverandøren skal forplikte seg til å starte opp alle ordinære arbeider senest innen 10 virkedager etter bestilling dersom ikke annet er avtalt.   

Alle arbeider skal være utført innen avtalt tid. Dersom annet ikke er avtalt, skal alle arbeider gjennomføres innenfor ordinær arbeidstid med unntak av krise- og hasteoppdrag. 

Krise- og hasteoppdrag skal leveres umiddelbart etter bestilling 

Vaksinasjon skal gjennomføres senest 5 virkedager etter bestilling er mottatt.  

Oppfølging av avtale 

Avtaleforvalter i UKE har ansvar for "systemoppfølging" av avtalen. Den enkelte virksomhet har ansvar for å følge opp egne bestillinger, se utfyllende beskrivelse under. 

Bestillers ansvar for oppfølging 

Alle som bruker samkjøpsavtalen må sørge for å ha gode rutiner for oppfølging av sine bestillinger. Det er utarbeidet et eget system for oppfølging, hvor bestillers ansvar fremgår.

Avtaleforvalter i UKE sitt ansvar for oppfølging 

Har systemoppfølging av avtalen. Dette innebærer oppfølging av merkantile bestemmelser som miljø og samfunnsansvar, fakturainnhold, prisjusteringer, eventuelle endringer i varesortiment, jevnlige samarbeidsmøter med leverandør, fortløpende dialog ved innmeldt avvik med mer. 

Miljø- og samfunnsansvar  

Det er i avtalen lagt vekt på leverandørens evne til å anvende nullutslipp kjøretøy. Alle kjøretøy som benyttes i avtalene skal enten være nullutslippskjøretøy (dvs. batterielektrisk eller hydrogen) eller biogasskjøretøy som minimum oppfyller euroklasse 6/VI. Det er satt frist på 6 måneder fra kontraktsignering for å oppnå 50 % andel nullutslipp kjøretøy eller biogass, samt 12 måneder for å oppnå 100 %.  

Leverandørene skal til enhver tid kunne dokumentere og redegjøre for hvilke kjøretøy som benyttes på denne kontrakten.  

Leverandøren er forpliktet til å overholde avtalens miljøkrav, samt den den til hver tid gjeldende miljølovgivningen.  

 

Dokumenter 

Samkjøpsavtale:  Kontrakt Avonova 
Samkjøpsavtale: Kontrakt Arbeidsmiljøhuset 
Kravspesifikasjon:  Kravspesifikasjon 

Prisliste  Avonova AS: 
Prisliste avtaleområde 1 
Prisliste Arbeidsmiljøhuset AS: 
Prisliste avtaleområde 2 og 3 

Rundskriv (Kommer) 
 

 

 

Avtaleforvalter UKE
Anne Marie Eriksen
Telefon
481 16 233
E-post