Lagerstyringsystem - elektronisk
Sist oppdatert: 11.11.2021
Avtaleperiode
29. juni 2020 – 28. juni 2024 med mulighet for forlengelse 2+2+2 år
Leverandør
APX Systems AS
For nærmere informasjon om APX systems AS: www.apx-systems.com (url til APX sin nettside)
Avtalen omfatter
Virksomheter organisert under Byrådsavdeling for eldre, helse og innbyggertjenester (HEI) har opsjon på å tilslutte seg til avtalen og implementere tjenesten i avtaleperioden. Opsjonen skal kunne utløses for én og én virksomhet, eller for enkelte enheter av en virksomhet, i hele avtaleperioden.
Sykehjemsetaten er systemeier med ansvar for funksjonell forvaltning, det foreligger forvaltningsavtale i samarbeid med avdeling for konserninnkjøp/Utviklings- og kompetanseetaten, som i hovedsak ivaretar merkantil forvaltning av avtalen.
Logistikksystem for Sykehusetaten
Formålet med innføring av elektronisk lagerstyring er å øke tilgjengeligheten av nødvendige varer, forenkle og automatisere bestillingsrutiner, redusere svinn, gi forbedret kostnadskontroll/tilgang til statistikk og forenkle prosesser for varemottak og fakturabehandling.
Ordre sendes automatisk/elektronisk fra systemet direkte til leverandørenes bestillingssystemer, varemottaket gjøres elektronisk, og lagersortimentet oppdateres. Mottak og behandling av faktura/pakksedler gjøres elektronisk i økonomisystemet Agresso.
Følgende leverandører med samkjøpsavtaler i HEI, integreres mot APX Systems AS
Onemed AS
Maske AS
Lyreco Norge AS
Tine
Servicegrossistene AS
Det er utviklet integrasjon mot økonomisystemet Agresso/Unit4, for fakturabehandling/-kontroll.
Bestillingsinformasjon
I dette systemet vil det benyttes skannere/håndterminaler til å registrere ut forbruk av varer fra aktuelle lagre, registrere varebehov og ha oversikt over lagerbeholdning ved organisasjonens lagre. Bestillingene baserer seg på behovene og faktiske uttak slik at man reduserer oppfølging av bestillinger og lagerbeholdninger. Bestillere kan bestille varer utover sortimentlister direkte hos produktleverandør via systemets webløsning. For hensiktsmessig drift av lagerstyringssystemet er det er lagt opp til enkel funksjonalitet og brukergrensesnitt for brukerne.
Dokumenter
Signert avtale lagerstyringssystem SSA - L (pdf)
Kravspesifikasjon lagerstyringssystem (pdf)
Leverandørens beskrivelse lagerstyringssystem (pdf)
Bilag til SSA-L tjenestenivåer (pdf)
Bilag 6 Samlet pris og prisbestemmelser (pdf)
Bilag 7 Endringer til den generelle avtaleteksten (pdf)