Servere
Sist oppdatert: 05.12.2022
Har dere servere dere ikke har behov for lengre? Bestill vederlagsfri henting for ombruk eller gjenvinning, les mer på Oslokollegaavtalen
Avtaleperiode
14. oktober 2020 - 13. oktober 2023. UKE kan forlenge avtalen i ytterligere 1 år.
Leverandør
Hewlett Packard Norge AS
Kontaktperson:Victoria Rong
victoria.rong@hpe.com
Avtalen omfatter
Denne samkjøpsavtalen skal dekke anskaffelse av servere med tilhørende infrastrukturkomponenter og software produkter.
Kjøp av servere med tilhørende programvare, utstyr og tjenester.
Bestillinger
Ønsker du å se sortimentet til HPE kan du gå inn på Innkjøpsportal. Tilgang til innkjøpsportalen får du ved å sende epost til Victoria Rong med ditt navn og epostadresse
Oppfølging av avtalen
Avtaleforvalter i UKE har systemoppfølging av avtalen. Dette innebærer oppfølging av merkantile bestemmelser som miljø og samfunnsansvar, fakturainnhold, prisjusteringer, eventuelle endringer i varesortiment, jevnlige samarbeidsmøter med leverandør, fortløpende dialog ved innmeldt avvik, med mer.
Bestillers ansvar for oppfølging
Alle som foretar bestillinger på avtalen må følge opp enkeltbestillinger. Dette innebærer oppfølging av priser, levering og fakturering. Eventuelle avvik fra betingelser meldes til avtaleforvalter som tar dette videre med leverandør.
MIljø og samfunnsansvar
Transport
Leverandøren forplikter seg å kun å benytte kjøretøy som enten er nullutslippskjøretøy (dvs. batterielektrisk eller hydrogen) eller biogasskjøretøy som minimum oppfyller euroklasse 6/VI i gjennomføringen av kontrakten. Kravet retter seg mot siste strekning av leveransene, altså levering til Oppdragsgivers adresser (last mile). Leverandøren skal til enhver tid kunne redegjøre for hvilke kjøretøy som benyttes og skal oversende kopi av vognkort på forespørsel fra Oppdragsgiver
Sosiale vilkår
Leverandører og underleverandører til Oslo kommune skal respektere grunnleggende menneskerettigheter, ILOs kjernekonvensjoner og kjernekonvensjoner og folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av. Leverandøren plikter å påse at den selv eller underleverandøren ikke kan knyttes til aktiviteter som kan bidra til brudd på slike rettigheter.
Returordning
Avtalen omfatter ikke returordning, men Leverandøren må på forespørsel hente eller ta med kassert utstyr for forsvarlig destruksjon. Det forutsettes at Leverandøren i avtaleperioden enten er tilknyttet en returordning for EEavfall eller har sin egen tilsvarende ordning. Kommunen har tre ulike avtaler som dekker henting av IKT-utstyr og sikker sletting:
Avtale mellom Undervisningsbygg og Renovasjonsetaten (REN) om håndtering av avfall fra skolene (herunder EE-avfall/utrangerte PCer). Skoler som ikke forvaltes av Undervisningsbygg (ca. 20 av 180 skoler) er ikke dekket av denne avtalen.
Avtale med OsloKollega (kommunal arbeidstreningsbedrift) om henting, sikker sletting og eventuelt gjenbruk av Oslo kommunes IKT-utstyr.
Driftsavtale med Sopra Steria som inneholder en ikke-eksklusiv opsjon vedrørende sletting eller destruksjon av utstyr som skal kasseres, og en eksklusiv opsjon vedrørende sletting ved gjenbruk av utstyr (salg eller annen avhending)
Kontraktdokumenter
Samkjøpsavtale (PDF)
Kravspesifikasjon (PDF)
Prisliste (Excel)
Rundskriv (PDF)