Meieriprodukter (storkjøkken)

Sist oppdatert: 13.04.2023

Avtaleperiode

22. august 2022 - 21. august 2024, med mulighet for forlengelse i 1+1 år.

Denne avtalen gjelder for:

  • Virksomheter med et årlig matbudsjett på 500 000 kroner eller mer
  • Samtlige enheter i Sykehjemsetaten (uansett størrelse på matbudsjett)

For mindre husholdninger er det etablert samkjøpsavtale med en totalleverandør av matvarer, dvs. meieri, kolonial og frukt og grønt (URL).

Avtalen omfatter

Innkjøp av faste og flytende meieriprodukter til kommunens storhusholdninger, herunder melkebaserte ernæringsprodukter.

Det er kun mulig å handle økologisk melk på samkjøpsavtalen. Avtalen har også et utvalg av andre økologiske meieriprodukter.

Samkjøpsavtalen er ikke til hinder for at bestillere kan kjøpe «ikke-normale handelsvarer». Med dette menes varer med kort holdbarhet, som har passert utløpsdato, er feilmerket, har feil emballasje eller som har kosmetiske feil som avvikende vekt/størrelse og lignende. Flere tips om hvordan Oslo kommune skal kutte matsvinn finner du her (url).

Leverandør

Tine SA
Lakkegata 23
Postboks 7
0901 Oslo

Bestilling og leveringstid

Virksomheter i Sykehjemsetaten er meldt inn på meieriavtalen med Tine (Forpliktede virksomheter) (PDF). Øvrige virksomheter med et årlig matbudsjett på over 500 000 kroner må, ved opprettelse av kundeforholdet, informere Tine kundeservice (kundeservice@tine.no) om at de hører til samkjøpsavtalen. 

  • Besøk Tines døgnåpne nettbutikk (url).
  • Velg "Ny kunde?" for å opprette ny brukerkonto.
    • Etablering av leveringsrutiner skjer ved nyregistrering i nettbutikken.
    • Endring av leveringsrutiner skjer i samarbeid med kundeservice hos leverandør.

Maksimal leveringstid er 3 virkedager. Kortere leveringstid kan unntaksvis avtales med leverandøren.

Alle prisene på avtalesortimentet er faste. 

Miljø- og samfunnsansvar

Matvareavtalene skal bidra til å dekke behovet for sunn og ernæringsriktig mat i Oslo kommune og er et sentralt virkemiddel for å nå kommunes målsetninger innen bærekraftig mat. Leverandøren skal være en strategisk samarbeidspartner som kan bidra til å realisere flere av Oslo kommunes ambisiøse målsettinger innen mat- og drikkeområdet.

Kontaktpersoner

Navn: Tor Egil Austbø
Telefon: 926 36 678
E-post: tor.egil.austbo@tine.no
Stilling: KAM merkantilt, har ansvar for avtalemessige forhold

Kundeservice kan nås på telefon:
Telefon: 51 37 15 13
E-post:kundeservice@tine.no
Tilgjengelig mellom 07 - 18 på hverdager.

Kommunens virksomheter kan ha krav på dagmulkt/erstatning ved

  • Forsinket levering
  • Manglende overholdelse av kvalitetskrav
  • Manglende økologisk/rettferdigsertifisert avtalesortiment

Returordning

Leverandøren skal etter avtale med den enkelte virksomhet ta transportmaterialer i retur kostnadsfritt, eksempelvis paller, bur, plastbakker, ytteremballasje mv.

Rådgivning og kurs

Leverandøren skal rådgi og veilede virksomhetene innen kommunens målsetninger om økt bruk av økologiske produkter samt redusere matsvinn (pdf). Kontakt Tine SA for ytterligere informasjon om tiltak innen for rådgivning og kurs.

Dokumenter

Avtaleforvalter i UKE

Hilde Grønstad Skar