HMSREG
Sist oppdatert: 20.04.2023
HMSREG er verktøy for digital mannskapskontroll og leverandøroppfølging. Systemet tar utgangspunkt i mannskapslistene for alle kommunens oppdrag innen renhold, bygg og anlegg. Ved å registrere inn- og utlogging på hvert enkelt oppdrag får man tilgang på data som er viktig i leverandøroppfølging og ved spørsmål fra offentligheten.
Alle som bestiller håndverkertjenester på samkjøpsavtalene skal selv utføre risikovurderinger for hver bestilling, spesielt med tanke på sikkerhet, helse og arbeidsmiljø, jf. Byggherreforskriften.
Ved kontroll av egen bestilling på lokasjon for oppdrag, skal kontrollfunksjonen i HMSREG-systemet benyttes for å avstemme arbeiderne som er tilstede mot de som er registrert i oversiktslisten. Ved grundigere undersøkelser av lønns- og arbeidsforhold fylles intervjuskjemaet «stedlig kontroll» ut for hver arbeider som påtreffes. Skjema finnes på samkjøpssidene for håndverkertjenester.
Alle renholdsavtaler som inngås skal følges opp ved hjelp av HMSREG . Leverandør laster opp mannskapslistene i HMSREG, renholderne skal registrer seg inn og ut slik at vi ser hvem som er på jobb, og bestillere i kommunens virksomheter følge opp arbeidet via HMSREG.
Brukerveiledninger
Brukerveildning for registering av avropskontrakter i HMSREG (Word)
Registrering av renholdsavtaler i HMSREG for leverandører (Word)