Om avtalen med Websak

Sist oppdatert: 08.11.2022

Som et ledd i arbeidet med å forenkle  og forene kommunens omfattende systemportefølje har Oslo kommune inngått en konsernovergripende avtale med Websak om anskaffelse av felles sak-, arkiv- og dokumenthåndteringssystem («Hovedavtalen»).

Utviklings- og kompetanseetaten (UKE) etablerte et prosjekt for å koordinere og bistå Oslo kommunes virksomheter ved innføringen av Websak, men hver virksomhet var ansvarlig for sitt eget implementeringsprosjekt. Prosjektet er nå avsluttet. 

I Hovedavtalens Bilag 8 fremkommer det at øvrige virksomheter i Oslo kommune har opsjon på å anskaffe leveransen som er beskrevet i bilag 1 og 2 til avtalen. Dersom en virksomhet i Oslo kommune utløser en opsjon, vil denne leveransen følge bestemmelser i SSA-T – Hovedavtalen.

Se Verktøykasse  for Websak  for mer informasjon om hvert virksomhetsimplementeringsprosjekt, herunder prosess og maler for utløsning av opsjon.

Hovedavtalen med bilag

Signert avtale mellom Oslo kommune og Websak

SSA-T Bilag 4, Prosjekt- og fremdriftsplan

SSA-T Bilag 5, Test og godkjenning

SSA-T Bilag 6, Administrative bestemmelser

Kontakt

Camilla Shim Winge
Tjenesteforvalter
Send e-post
Camilla.winge@uke.oslo.kommune.no



Lenker
Implementering av Websak i Oslo kommune
Verktøykasse for Websak.