Om avtalen med Websak
Sist oppdatert: 08.11.2022
Som et ledd i arbeidet med å forenkle og forene kommunens omfattende systemportefølje har Oslo kommune inngått en konsernovergripende avtale med Websak om anskaffelse av felles sak-, arkiv- og dokumenthåndteringssystem («Hovedavtalen»).
Utviklings- og kompetanseetaten (UKE) etablerte et prosjekt for å koordinere og bistå Oslo kommunes virksomheter ved innføringen av Websak, men hver virksomhet var ansvarlig for sitt eget implementeringsprosjekt. Prosjektet er nå avsluttet.
I Hovedavtalens Bilag 8 fremkommer det at øvrige virksomheter i Oslo kommune har opsjon på å anskaffe leveransen som er beskrevet i bilag 1 og 2 til avtalen. Dersom en virksomhet i Oslo kommune utløser en opsjon, vil denne leveransen følge bestemmelser i SSA-T – Hovedavtalen.
Se Verktøykasse for Websak for mer informasjon om hvert virksomhetsimplementeringsprosjekt, herunder prosess og maler for utløsning av opsjon.
Hovedavtalen med bilag
Signert avtale mellom Oslo kommune og Websak
SSA-T Bilag 4, Prosjekt- og fremdriftsplan