Slik melder du IKT-feil

Sist oppdatert: 05.01.2021

Feil meldes til 1.linje i virksomheten din. Dette gjøres i Kompass eller på den måten din virksomhet håndterer feilmeldinger. Hvis 1. linje ikke kan løse saken, sendes den videre til UKEs Servicesenter, som håndterer den videre.

For 1. linje: Hvordan melde kritiske feil

Meld først feil i Kompass, hvis dette er mulig. Husk å notere deg saksnummeret du får tildelt. Deretter skal du alltid ringe UKEs Servicesenter på telefonnummer 23 47 70 70. Servicesenteret vil da sammen med deg avklare om dette er en kritisk feil og håndtere saken derfra.

Kritiske feil er definert som:

Feil eller mangel som hindrer eller vanskeliggjør én eller flere virksomheters utførelse av én eller flere kritiske oppgaver eller funksjoner (Legevaktens fagsystem, bydelenes pleie- og omsorgssystem samt Oslo kommunes økonomisystem er eksempler på systemer som er nødvendige for utførelse av kritiske oppgaver og funksjoner.)

 

Før du melder feil

Du kan melde feil på alt innen IKT. Dette kan være felles utstyr som printere og prosjektorer, innloggingsproblemer eller ytelsesproblem på programmer som du bruker.

Kontakt din lokale IKT-kontaktperson dersom du har problemer med tilgang.

Lenker:

Kompass
Klassifisering av uønskede hendelser

UKES Servicesenter
Åpningstider:
Mandag - fredag: 08.00 - 20.00

Kontakt:
Telefon: 23 47 70 70
Send e-post