Reparasjonstjenester for sykler og el-sykler
Sist oppdatert: 11.01.2023
OBS: Se vår veileder før du bestiller reparasjon!
Avtaleperiode
Avtalene løper i 2 år fra 01.07.2022 - 30.06.2024 med opsjon på forlengelse av avtalen for inntil 1 + 1 år.
Avtalen omfatter
Avtalen skal bidra til å sikre lengre levetid på alle de eksisterende sykler i Oslo kommunes eie, gjennom å dekke kommunens behov for vedlikehold, reparasjon og lignende av sykler. Avtalen omfatter alle kommunens sykler, herunder for eksempel personsykler, lastesykler, el-sykler m.m.
Avtalene skal brukes etter områdeinndeling Oslo øst, vest og nord.
Kommunens virksomheter vil sogne til den sone de har kontorer i.
Områdeinndeling:
Oslo Vest
- Bydel Vestre Aker
- Bydel Nordre Aker
- Bydel Ullern
- Bydel Frogner
- Bydel St. Hanshaugen
- Bydel Sagene
Oslo Nord
- Bydel Grünerløkka
- Bydel Bjerke
- Bydel Grorud
- Bydel Stovner
- Bydel Alna
Oslo Øst
- Bydel Gamle Oslo
- Bydel Østensjø
- Bydel Nordstrand
- Bydel Søndre Nordstrand
Avtalen omfatter ikke henting eller levering av sykler til reparasjon eller vedlikehold. Syklene skal i utgangpunktet leveres til verksted, med mindre noe annet er avtalt med leverandør
Leverandører
Paahjul Oslo AS, Oslo Øst + Nord
Birk Sport AS, Oslo Vest + Nord
Kontaktinformasjon leverandører
Paahjul Oslo AS:
Ian Luck
Telefon: 988 27 557
E-post: ian.luck@bymisjon.no
Birk Sport AS:
Stein Magnus Olafsrud
Telefon: 924 52 003
E-post: smo@birk.no
Bestillingsinformasjon
Virksomhetene lokalisert i område «Oslo nord» står frie til å velge den leverandøren med best kapasitet.
Virksomhetene skal bruke bestillingsskjemaer på denne siden for bestilling av tjenester hos leverandører.
Leverandørene skal ta imot bestillinger løpende.
Arbeid som blir bestilt må påbegynnes snarest, og senest innen to uker dersom ikke annet blir skriftlig avtalt.
Med mindre annet er avtalt ved bestilling av det enkelte oppdrag i rammeavtalen, skal oppdraget gjennomføres med rimelig fremdrift og uten unødvendige avbrudd.
Oppdrag vil tildeles valgte leverandører per sone. Dersom denne leverandøren ikke har kapasitet eller ikke kan bekrefte oppdrag innen en avtalt responstid, vil det være mulig å kontakte leverandører i de andre sonene.
Oppfølging av avtale
UKE har ansvar for systemoppfølging av avtalen. Dette innebærer oppfølging av merkantile bestemmelser som miljø og samfunnsansvar, fakturainnhold, prisjusteringer, eventuelle endringer i varesortiment, jevnlige samarbeidsmøter med leverandør, fortløpende dialog ved innmeldt avvik med mer. Den enkelte virksomhet har ansvar for å følge opp egne bestillinger, se utfyllende beskrivelse under.
Bestillers ansvar for oppfølging
Alle som foretar bestillinger på avtalen må følge opp enkeltbestillinger dette innebærer oppfølging av priser, levering og fakturering. Eventuelle avvik fra betingelser meldes til avtaleforvalter som tar dette videre med leverandør.
Miljø- og samfunnsansvar
Leverandørene garanterer at de i hele kontraktsperioden oppfyller avtalens miljøkrav, samt den til enhver tid gjeldende miljølovgivning. Leverandøren og eventuelle underleverandører skal respektere grunnleggendemenneskerettigheter, arbeidstakerrettigheter og andre relevante folkerettslige forpliktelser.
Dokumenter
Samkjøpsavtale Birk Sport (Word)
Samkjøpsavtale Paahjul Oslo (Word)
Kravspesifikasjon (Word)
Prisliste (Excel)
Rundskriv for sykkelverkstedtjenester (PDF)
Bestillingsskjema verkstedtjenester (Word)