Reparasjonstjenester for sykler og el-sykler

Sist oppdatert: 11.01.2023

OBS: Se vår veileder før du bestiller reparasjon!

Avtaleperiode  

Avtalene løper i 2 år fra 01.07.2022   - 30.06.2024 med opsjon på forlengelse av avtalen for inntil 1 + 1 år.

Avtalen omfatter  

Avtalen skal bidra til å sikre lengre levetid på alle de eksisterende sykler i Oslo kommunes eie, gjennom å dekke kommunens behov for vedlikehold, reparasjon og lignende av sykler. Avtalen omfatter alle kommunens sykler, herunder for eksempel personsykler, lastesykler, el-sykler m.m.

 Avtalene skal brukes etter områdeinndeling Oslo øst, vest og nord.
Kommunens virksomheter vil sogne til den sone de har kontorer i.

Områdeinndeling:

Oslo Vest

  • Bydel Vestre Aker
  • Bydel Nordre Aker
  • Bydel Ullern
  • Bydel Frogner
  • Bydel St. Hanshaugen
  • Bydel Sagene 

Oslo Nord

  • Bydel Grünerløkka
  • Bydel Bjerke
  • Bydel Grorud
  • Bydel Stovner
  • Bydel Alna 

Oslo Øst 

  • Bydel Gamle Oslo
  • Bydel Østensjø
  • Bydel Nordstrand
  • Bydel Søndre Nordstrand 

Avtalen omfatter ikke henting eller levering av sykler til reparasjon eller vedlikehold. Syklene skal i utgangpunktet leveres til verksted, med mindre noe annet er avtalt med leverandør

Leverandører 

Paahjul Oslo AS, Oslo Øst + Nord

Birk Sport AS, Oslo Vest + Nord

 

Kontaktinformasjon leverandører

Paahjul Oslo AS:
Ian Luck
Telefon: 988 27 557
E-post: ian.luck@bymisjon.no

Birk Sport AS:
Stein Magnus Olafsrud
Telefon: 924 52 003
E-post: smo@birk.no

 

Bestillingsinformasjon 

Virksomhetene lokalisert i område «Oslo nord» står frie til å velge den leverandøren med best kapasitet.

Virksomhetene skal bruke bestillingsskjemaer på denne siden for bestilling av tjenester hos leverandører.

Leverandørene skal ta imot bestillinger løpende.

Arbeid som blir bestilt må påbegynnes snarest, og senest innen to uker dersom ikke annet blir skriftlig avtalt.

Med mindre annet er avtalt ved bestilling av det enkelte oppdrag i rammeavtalen, skal oppdraget gjennomføres med rimelig fremdrift og uten unødvendige avbrudd.

Oppdrag vil tildeles valgte leverandører per sone. Dersom denne leverandøren ikke har kapasitet eller ikke kan bekrefte oppdrag innen en avtalt responstid, vil det være mulig å kontakte leverandører i de andre sonene.

 

Oppfølging av avtale  

UKE har ansvar for systemoppfølging av avtalen. Dette innebærer oppfølging av merkantile bestemmelser som miljø og samfunnsansvar, fakturainnhold, prisjusteringer, eventuelle endringer i varesortiment, jevnlige samarbeidsmøter med leverandør, fortløpende dialog ved innmeldt avvik med mer. Den enkelte virksomhet har ansvar for å følge opp egne bestillinger, se utfyllende beskrivelse under. 

 

Bestillers ansvar for oppfølging 

Alle som foretar bestillinger på avtalen må følge opp enkeltbestillinger dette innebærer oppfølging av priser, levering og fakturering. Eventuelle avvik fra betingelser meldes til avtaleforvalter som tar dette videre med leverandør. 

 

Miljø- og samfunnsansvar  

Leverandørene garanterer at de i hele kontraktsperioden oppfyller avtalens miljøkrav, samt den til enhver tid gjeldende miljølovgivning. Leverandøren og eventuelle underleverandører skal respektere grunnleggendemenneskerettigheter, arbeidstakerrettigheter og andre relevante folkerettslige forpliktelser.

 

Dokumenter 

Samkjøpsavtale Birk Sport (Word)
Samkjøpsavtale Paahjul Oslo (Word)
Kravspesifikasjon (Word)
Prisliste (Excel)
Rundskriv for sykkelverkstedtjenester (PDF)
Bestillingsskjema verkstedtjenester (Word)
 

 
Avtaleforvalter UKE

Oscar Brito
Telefon
406 21 675
Veileder for bestilling av reparasjon

Veileder for bestilling av reparasjon og vedlikeholdstjenester (Word)