Digital hjemmeoppfølging

Sist oppdatert: 15.02.2023

Avtaleperiode

5. juni 2020 – 5. juni 2023, med mulighet for forlengelse i ytterligere 1 år.

Leverandør

Dignio AS
Verkstedveien 10
1671 Kråkerøy

Avtalen omfatter blant annet

Teknologi knyttet til digital hjemmeoppfølging for å ivareta kommunens mål om å øke trygghet, mestring og aktivitet hos pasienter. Nettbrett og måleutstyr med tilhørende pasientapp og administrasjonssystem, opplæring. 

Support (hverdager 08.00–16.00)

Første gangs avrop på avtalen

Dersom din virksomhet gjør avrop på avtalen for første gang anbefales det å ta kontakt med systemforvalter i Helseetaten og kontaktperson for velferdsteknologi i egen virksomhet. Teknologien er testet og risikovurdert basert på tekniske og organisatoriske avhengigheter som er avgjørende for å sikre god tjenestekvalitet. I tillegg vil innføring av teknologien forutsette at det gjennomføres risikovurdering basert på tjenesteutførelse i egen virksomhet.

Kontrakten inneholder følgende hovedfunksjonalitet

Digital egenmåling og dokumentering av målingene (verdier og egenrapportering)
Visning av utvikling på pasientens helsetilstand over tid («lære»)
Varsler om endringer i pasientens helsetilstand («reagere»)
Bidrag til økt egenmestring og økt evne til å iverksette egne tiltak
Minne pasienten på å utføre målinger og varsle dersom disse ikke blir utført
Mulighet for at aktører utenfor Oslo kommune kan se pasientens målinger
Mulighet for toveiskommunikasjon med pasienten uten å være fysisk tilstede

 

Helseetaten anbefaler at faglig vurdering og kartlegging av brukerens behov ligger til grunn for valg av måleapparat det skal inngås avtale med.

Bestilling

Måleapparat(ene) som bestilles skal samsvare med brukerbehovene, basert på behovskartlegging og faglig vurdering. Helseetaten planlegger en felles implementering for alle bydeler som ønsker det i 2021. 

Bestilling gjøres ved å sende e-post til salg@dignio.com

Følgende måleutstyr kan avropes, i tillegg til et nettbrett installert med pasientappen MyDignio: 

Annen viktig informasjon om avtalen

Avtalen inneholder også en rekke måleapparater utover de fem måleapparatene som er standard, blant annet CRP-måler, søvnmåler, aktivitetsmåler og spirometer. Disse er per juli 2020 ikke mulig å gjøre avrop på, da disse ikke er godt nok testet i pilot.

Rutiner og prosedyrer

Tjenestereisen (kommer)

Dokumenter

Kontraktsdokument for det enkelte avrop SSA-K- bilag 11 (Word)
Prisskjema SSA-K- bilag 7 (PDF)

 

Avtaleforvalter UKE
Anne Marie Eriksen
Telefon
481 16 233
E-post
Kontaktperson for HEL

Live Engmark
Telefon
911 57 660
E-post
live.engmark@hel.oslo.kommune.no