Digital hjemmeoppfølging
Sist oppdatert: 15.02.2023
Avtaleperiode
5. juni 2020 – 5. juni 2023, med mulighet for forlengelse i ytterligere 1 år.
Leverandør
Dignio AS
Verkstedveien 10
1671 Kråkerøy
Avtalen omfatter blant annet
Teknologi knyttet til digital hjemmeoppfølging for å ivareta kommunens mål om å øke trygghet, mestring og aktivitet hos pasienter. Nettbrett og måleutstyr med tilhørende pasientapp og administrasjonssystem, opplæring.
Support (hverdager 08.00–16.00)
Første gangs avrop på avtalen
Dersom din virksomhet gjør avrop på avtalen for første gang anbefales det å ta kontakt med systemforvalter i Helseetaten og kontaktperson for velferdsteknologi i egen virksomhet. Teknologien er testet og risikovurdert basert på tekniske og organisatoriske avhengigheter som er avgjørende for å sikre god tjenestekvalitet. I tillegg vil innføring av teknologien forutsette at det gjennomføres risikovurdering basert på tjenesteutførelse i egen virksomhet.
Kontrakten inneholder følgende hovedfunksjonalitet
Digital egenmåling og dokumentering av målingene (verdier og egenrapportering)
Visning av utvikling på pasientens helsetilstand over tid («lære»)
Varsler om endringer i pasientens helsetilstand («reagere»)
Bidrag til økt egenmestring og økt evne til å iverksette egne tiltak
Minne pasienten på å utføre målinger og varsle dersom disse ikke blir utført
Mulighet for at aktører utenfor Oslo kommune kan se pasientens målinger
Mulighet for toveiskommunikasjon med pasienten uten å være fysisk tilstede
Helseetaten anbefaler at faglig vurdering og kartlegging av brukerens behov ligger til grunn for valg av måleapparat det skal inngås avtale med.
Bestilling
Måleapparat(ene) som bestilles skal samsvare med brukerbehovene, basert på behovskartlegging og faglig vurdering. Helseetaten planlegger en felles implementering for alle bydeler som ønsker det i 2021.
Bestilling gjøres ved å sende e-post til salg@dignio.com
Følgende måleutstyr kan avropes, i tillegg til et nettbrett installert med pasientappen MyDignio:
Annen viktig informasjon om avtalen
Avtalen inneholder også en rekke måleapparater utover de fem måleapparatene som er standard, blant annet CRP-måler, søvnmåler, aktivitetsmåler og spirometer. Disse er per juli 2020 ikke mulig å gjøre avrop på, da disse ikke er godt nok testet i pilot.
Rutiner og prosedyrer
Tjenestereisen (kommer)
Dokumenter
Kontraktsdokument for det enkelte avrop SSA-K- bilag 11 (Word)
Prisskjema SSA-K- bilag 7 (PDF)