Rørleggertjenester
Sist oppdatert: 23.01.2023
Avtaleperiode
20. november 2020- 19.november 2023 med mulighet for forlengelse ytterligere 1 år
Eiendomsforetakene i Oslo kommune, herunder Boligbygg Oslo KF og Oslobygg KF er ikke brukere av denne avtalen.
Avtalen omfatter
Rørleggertjenester i forbindelse med akutte utbedringsarbeider, planlagte vedlikeholdsarbeider og mindre rehabiliteringsprosjekter. Typiske oppdrag vil være utskifting og/eller reparasjoner av rør, armaturer, vasker og toaletter.
Denne avtalen gjelder for oppdrag opp til
kr 500 000 eks mva. For oppdrag over denne summen er det valgfritt å benytte avtalen. Entrepriseoppdrag vil ikke inngå i denne avtalen.
Kommunens virksomheter er delt inn i soner, som hver betjenes av to leverandører. Leverandør nr. 1 skal ha alle førstegangshenvendelser i sin sone. Dersom denne ikke har kapasitet kan man henvende seg til leverandør nr. 2. Dersom ikke leverandør 1 eller 2 i den sonen som virksomheten tilhører har kapasitet skal virksomheten henvende seg til leverandører i de øvrige sonene.
Virksomhetene kan også benytte minikonkurranse for oppdrag dersom de ønsker det..
Aktuelle tildelingskriterier i minikonkurransene er:
- Pris (kan ikke være høyere enn pris tilbudt i konkurransen)
- Kvalitet
- Oppstartsdato /ferdigstillelse
- Spesialkompetanse til oppdraget (f.eks. kompetanse knyttet til utførelse av håndverk på antikvariske bygg)
Det vil variere fra minikonkurranse til minikonkurranse hvilke av de ovenstående kriterier som vil bli vektlagt og den interne vektingen mellom de valgte kriteriene. Minikonkurransene skal gjennomføres i KGV (KON). Tilgang til å gjennomføre minikonkurranser fås ved henvendelse til avtaleforvalter eller ved å sende epost til seksjon for avtaleforvaltning på e-post sam.intranett@uke.oslo.kommune.no (e-postadresse)
Ta kontakt med Konsulentteamet for bistand til anskaffelser (lenke til intranettside) i Utviklings- og kompetanseetaten (UKE) dersom virksomheten ikke har tilgang til KGV eller ønsker å kjøre minikonkurranse selv.
Brukerveiledning for minikonkurranser i KGV (Word)
System for oppfølging av håndverkeravtaler.
Alle håndverkeravtaler skal følges opp ved hjelp av HMSREG. Leverandør laster opp mannskapslistene i HMSREG. Alle håndverkere skal registrere seg inn og ut i HMSREG ved oppdrag i alle virksomheters lokasjoner.
Lenke til nettsiden: HMSREG
Alle som bestiller håndverkertjenester på samkjøpsavtalen må sørge for å ha gode rutiner for oppfølging av sine avropsavtaler. Det er utarbeidet et eget system for oppfølging, hvor bestillers ansvar fremgår.
Les mer og finn lenker på høyre siden
Leverandører
Sone 1
Leverandør 1: Døgnvakta AS
Leverandør 1: Rørteknikk AS
Leverandør 2: Håkonrune Rør AS
Sone 3
Leverandør 2: Christiania Rørleggerbedrift AS
Leverandør 2: C M Mathiesen & Co AS
Beredskap ved akutte tilfeller utenfor normal arbeidstid
Beredskapsordningen kan benyttes ved akutte hendelser utenfor normal arbeidstid 07.00 – 17.00 mandag til fredag. Det er inngått beredskapsordning som går på rundgang blant alle leverandørene som er 1 i en sone, den leverandøren som har beredskap har beredskap for alle soner. Oversikt over beredskapsuker finner du på her:
Beredskapsplan for rørleggertjenester 2023 (PDF)
Bestillingsinformasjon leverandører med rang 1
Døgnvakta AS
Epost: ordre@dognvakta.com
Telefonnummer: 22 19 80 80
Kontaktperson: Waqas Rana
Rørteknikk VVS AS:
Epost: ordre.uke@rorteknikk.no
Telefonnummer: 23 33 80 50
Kontaktperson: Kai Johnsen
Andresen & Sønn AS
Epost: post@anson.no
Telefonnummer: 22 65 95 20
Kontaktperson: John Andresen
Flow Meisingset VVS AS:
Epost: meisingset@flow-vvs.no
Telefonnummer: 67 53 21 61
Kontaktperson: Geir Are Tunaal
Bestillingsinformasjon leverandører med rang 2
Bravas Engineering AS
Epost: jesper.thorso@bravasengineering.no
Telefonnummer: 95 07 00 77
Kontaktperson: Jesper Thorsø
Håkonrune Rør AS
Epost: firmapost@hakonrune.no
Telefonnummer: 22 19 54 55
Kontaktperson: Rune Bergskaug
Christiania Rørleggerbedrift AS
Epost: post@crb.no
Telefonnummer: 22 16 16 16
Kontaktperson: Christian Jensen
CM Mathiesen & Co AS
Epost: bestilling@cmmco.no
Telefonnummer: 22 07 19 00
Kontaktperson: Geir Halen
Priser
Prisene skal være inkludert alle utgifter, reiseisetid, transport, servicebil, maskinleie (ikke lift), forbruksmateriell, bortkjøring og avhending av avfall, bomavgifter, bilder til dokumentasjon før og etter reparasjoner, personlige tillegg, diett, administrasjon, fakturagebyr og fortjeneste. Kjøring utenfor Oslogrensa eller ved bommen i marka dekkes etter statens satser. Parkering dekkes mot kvittering. Leverandøren er garantert å få betalt for en minimum 2 arbeidstimer (minstepris) uavhengig av lengde på oppdrag. Dersom denne minsteprisen kommer til anvendelse skal det ikke faktureres noen kostnader utenom minsteprisen.
Leveringsinformasjon
Alle bestillinger skal skje skriftlig. Ved hasteoppdrag er det tilstrekkelig at eventuell telefonbestilling bekreftes elektronisk av leverandør.
Leverandøren skal innen 24 timer fra forespørsel er mottatt sende bekreftelse på hvorvidt de har kapasitet til å påta seg oppdraget.
Ved akutte situasjoner må leverandøren møte og starte arbeidene så fort som mulig, og senest innen to timer fra henvendelse.
Oppdrag skal igangsettes innen avtalt frist. Ordinære arbeider som bestilles skal påbegynnes snarest og senest innen tre virkedager dersom ikke annet blir skriftlig avtalt.
Hasteoppdrag skal igangsettes senest innen to timer innenfor ordinær arbeidstid og senest innen fire timer utenfor ordinær arbeidstid både natt og dag 365 dager i året. I slike tilfeller kan det faktureres kostnader for utrykning inklusive en arbeidstime samt eventuelle påløpte timer utover dette.
Leverandøren skal tilfredsstille de til enhver tid gjeldende lover og forskrifter som gjelder for leverandørens fagområde. Anerkjente bransjestandarder, fremgangsmåter og prinsipper skal følges. Kvaliteten på utført arbeid skal inngå i leverandørens internkontroll og være godkjent i henhold til disse før arbeidene meldes ferdig utført til oppdragsgiver.
Dersom en leverandør ikke har nødvendig kompetanse til å utføre et oppdrag fra
bestiller, skal leverandøren gi beskjed om dette slik at bestiller kan henvende seg til
neste leverandør i sonen, alternativt benytte minikonkurranse blant alle leverandørene
Miljø/samfunnsansvar
Leverandøren skal sørge for at avfall i forbindelse med gjennomføring av oppdraget leveres godkjent miljøstasjon for leverandørens regning. Oppdragsgiver kan be om kvittering på levert avfall.
Leverandøren skal bidra aktivt for å minske miljøbelastningen ved oppfyllelse av avtalen og skal tilby løsninger og produkter som reduserer energi- og miljøbelastningene. I den grad leverandøren kan påvirke avgjørelser vedrørende fremgangsmåte, materialer og løsninger skal miljøvennlige valg foretrekkes.
Dokumenter
Rundskriv nr. 5/2021: Samkjøpsavtale for rørleggertjenester (PDF)
Standard kontraktsvilkår (PDF)
Kravspesifikasjon (PDF)
Soneinndeling med leverandøroversikt (PDF)
Prisliste Sone 1 (PDF)
Prisliste Sone 2 (PDF)
Prisliste Sone 3 (PDF)
Prisliste Sone 4 (PDF)
Beredskapsplan for rørleggertjenester 2023 (PDF)
Avropsskjema (Word)
System for oppfølging av håndverkertjenester (PDF)
Skjema for stedlig kontroll (Word)
Signerte kontrakter:
Døgnvakta AS (PDF)
Rørteknikk VVS AS (PDF)
Andresen & Sønn AS (PDF)
Flow Meisingset VVS AS (PDF)
Bravas Engineering AS (PDF)
Håkonrune Rør AS (PDF)
Christiania Rørleggerbedrift AS (PDF)
C M Mathiesen & Co AS (PDF)
Dokumenter til minikonkurranser i KGV:
Tilbudsinvitasjon (Word)
Avropskontrakt (Word)