Nettverkskabling

Sist oppdatert: 09.05.2023

Avtaleperiode

12.mai 2021 – 11.mai 2024 med mulighet for 1 år forlengelse

Avtalen omfatter

Samkjøpsavtalen gjelder nettverkskabling, ferdig terminert og klart for tilknytning av aktivt utstyr. Samkjøpsavtalen omfatter også intern fiberkabling med terminering, sterkstrømpunkter i tilknytning til kablingen, kabling og montasje i forbindelse med BUS-kabling og patching etter utført arbeid. Kabling i forbindelse med i mobilsignalforsterking innendørs er også omfattet av denne avtalen.

Leverandører

Leverandørene er rangert, og skal benyttes i følgende rekkefølge:

1 - Datek Installasjon AS
2 - EDA Elektro Data Oslo AS
3 - AA Elektro Installasjon AS
4 - Datelco AS

Bestillingsinformasjon

Oppdrag vil fordeles etter "fossefallsmetoden". Dette innebærer at Leverandør nr. 1 vil være den som i første omgang får alle henvendelser. Dersom de ikke har kapasitet eller ikke kan bekrefte oppdrag innen en avtalt responstid, vil henvendelsen gå videre til Leverandør nr. 2, 3 osv.
Bestiller forbeholder seg retten til å gjennomføre minikonkurranse blant alle leverandørene som har rammeavtale.

Aktuelle tildelingskriterier i minikonkurransene er:
Pris (kan ikke være høyere enn pris tilbudt i konkurransen)
Kvalitet
Oppstartsdato /ferdigstillelse
Spesialkompetanse til oppdraget (f.eks. kompetanse knyttet til utførelse av håndverk på antikvariske bygg)

Det vil variere fra minikonkurranse til minikonkurranse hvilke av de ovenstående kriterier som vil bli vektlagt og den interne vektingen mellom de valgte kriteriene. Minikonkurransene skal gjennomføres i KGV (KON). Tilgang til å gjennomføre minikonkurranser fås ved henvendelse til avtaleforvalter.

 

Kontaktinformasjon

1 - Datek
Kontaktperson: Mikael Jansen
E-post: kabling@datek-inst.no
Telefon: 979 79 790

Kontaktperson 2: Sondre Johansen
Telefon: 458 89 868 / 228 86 600                            

2 - EDA elektro 

Kontaktperson: Kjetil Pedersen
E-post: nettverkskabling.oslo.kommune@eda.no
Telefon: 920 15 721

3 - AA Elektro

Kontaktperson: Christer Englund
E-post: oslokommune.ikt@aaele.no
Mobil 977 37 586

4 - Datelco

Kontaktperson: Roy Brendlien
E-post: uke.oslokommune@datelco.no
Telefon: 928 44 524

Priser 

Prisene kan ikke være høyere enn prisen tilbudt i konkurransen. Det enkelte oppdrag skal leveres i henhold til de avtalte priser som følger av Leverandørens tilbud, eller i henhold til den avtalte pris for hvert avrop.

Prisene skal inkludere alle leverandørens utgifter, herunder, men ikke begrenset til: proveny (ref. samkjøpsavtalen punkt 15.3), reisetid, transport, servicebil, maskinleie (ikke lift), forbruksmateriell, bortkjøring og avhending av avfall, bomavgifter, branntetting etter egne arbeider, nødvendige møter og befaringer, personlige tillegg, diett, administrasjon, dokumentasjon, fakturagebyr og fortjeneste. Kjøring utenfor Oslogrensa eller ved bommen i marka dekkes etter statens satser. Parkering dekkes mot kvittering.

Oppfølging av avtale

Samkjøpsavtalene skal følges opp på overordnet nivå av UKE og på bestillernivå av den kjøpende virksomhet.

Oppfølging på overordnet nivå

UKE har ansvar for oppfølging av omsetningsstatistikk, produktutvalg, prisendringer, avviksmeldinger, avtalelojalitet og gjennomfører periodiske oppfølgingsmøter med leverandørene.  UKE foretar også oppfølging av samfunnsansvar på overordnet nivå. På overordnet nivå vil det være et spesielt fokus på alle særskilte krav knyttet til samfunnsansvar nevnt under punkt 1 og at leverandørenes virksomhet ivaretar disse.


Oppfølging på bestillernivå

Den enkelte virksomhet har ansvar for å sette seg inn i kontraktbetingelsene og sikre at leveranse og faktura kontrolleres. Det skal alltid kontrolleres om man har fått det man har bestilt; riktig mengde, riktig kvalitet, riktig pris og til rett tid. Det er virksomhetenes ansvar å reklamere og eventuelt kreve dagbot fra leverandørene, dersom leveransen ikke er i henhold til det som er avtalt. Dagmulkten er 1 % av totalt honorar for det enkelte oppdrag, eksklusive merverdiavgift, minimum kr 500 pr hverdag, dersom ikke annet er avtalt.

Virksomhetene skal gi tilbakemelding til UKE dersom leveransene ikke oppfyller kravene i kontrakten.

For samfunnsansvarsområdet ber UKE virksomhetene være spesielt oppmerksom på følgende: bruk av lærlinger, fagarbeidere, lønn i henhold til tariff, at arbeiderne har HMS-kort og at de stempler seg inn i HMSREG. Dersom virksomheten mistenker brudd på seriøsitetsbestemmelsene eller de sosiale vilkårene i denne kontrakten, skal virksomhetene informere UKE om mistanken uten ugrunnet opphold.

Dokumenter

Samkjøpsavtale Datek (PDF)
Prisskjema Datek (PDF)

Samkjøpsavtale EDA Elektro (PDF)
Prisskjema EDA Elektro (PDF)

Samkjøpsavtale AA Elektro (PDF)
Prisskjema  AA Elektro (PDF)

Samkjøpsavtale Datelco (PDF)
Prisskjema Datelco (PDF)

Kravspesifikasjon (PDF)
Standard kontraktsvilkår (PDF)
Tilbudsinvitasjon minikonkurranse (Word)
Avropsskjema ((Word)
Avropskontrakt (Word)
Rundskriv (PDF)

 

 

 

Avtaleforvalter UKE

Bår Frislid
Telefon
986 60 570
E-post
bar.frislid@uke.oslo.kommune.no

Følg oss på Workplace SAM/Samkjøpsavtaler UKE