Gulvmatter faste

Sist oppdatert: 10.02.2022

Avtaleperiode

1. oktober 2021 - 30. september 2023 med mulighet til forlengelse 1+1 år

Leverandør 

N3 AS, dette er samme leverandør som på forrige avtale.

Avtalen omfatter

Leie av faste gulvmatter/renholdssoner. Faste matter skal monteres og byttes i henhold til den enkelte virksomhet sin avtalte byttefrekvens. Mattene og vedlikeholdssystemet skal være effektive for å oppnå formålet om å stoppe smuss og vann, redusere renholdsbehovet og forbedre innemiljøet. Mattene skal leveres med et vedlikeholdssystem og nødvendig utstyr og tilbehør for daglig renhold og vedlikehold av matteløsningen.
Vedlikeholdssystemet skal ha evne til å rengjøre mattene effektivt og bidra til et godt inneklima.

Leverandøren skal være ansvarlig i leieperioden dersom fastmontert matte påfører fuktskade, skader på gulvoverflate og gulvvarmesystem. Ansvaret gjelder både løpende og ved utløp av leieperioden i forbindelse med fjerning av den faste monterte matten. Funksjonsgaranti på teppebanker eller tilsvarende rengjøringsutstyr, dekker følgende i leieperioden: Ny eller reparert teppebanker skal være levert innen to virkedager fra leverandøren mottar melding om defekt teppebanker. Garantien skal inkludere frakt til og fra brukerstedet, skader og mangler som ikke er brukerfeil og reparasjonsarbeid inkludert deler.

Opsjoner

Leie av sensorer, inkl. system for oppfølging.
Kjøp faste matter
Kjøp av sensorer, inkl. system for oppfølging.

Bestillingsinformasjon

N3 AS 
Kontaktperson: Espen Hamre
E- post: Espen.Hamre@n3zonesgroup.no
Telefon: 982 86 156

Kundeservice E-post: kundeservice@n3zonesgroup.no
Telefon: 982 86 160

Priser og levering

Prisene skal være inkludert alle utgifter som f eksempel reiseisetid, transport, bortkjøring og avhending av avfall, bomavgifter, personlige tillegg, diett, administrasjon, fakturagebyr og fortjeneste og lignende.

Kjøring utenfor Oslogrensa eller ved bommen i marka dekkes etter statens satser. Parkering dekkes mot kvittering.

Tidspunkt for levering skal avtales med den enkelte bestiller. Normalt skal levering være ferdig utført mellom kl. 08.00 – 15.30 alle virkedager.

Maksimal leveringstid ved bestilling er 14 virkedager på matter definert i priskjemaet. For øvrig sortiment er leveringstid maksimalt 20 virkedager hvis annet ikke er avtalt. Bestiller skal kontaktes så raskt som mulig hvis oppgitt leveringstidspunkt ikke kan opprettholdes. Leverandøren skal tilby og gjennomføre befaring i forbindelse med bestilling. Befaring skal være gjennomført innen 3 virkedager fra mottatt forespørsel.

Leveringstid for spesialbestillinger skal avtales med bestiller.

Oppfølging av avtale

Avtaleforvalter i UKE har ansvar for systemoppfølging av avtalen. Den enkelte virksomhet har ansvar for å følge opp egne bestillinger, se utfyllende beskrivelse under.

Bestillers ansvar for oppfølging

Alle som bruker samkjøpsavtalen må sørge for å ha gode rutiner for oppfølging av sine avropsavtaler. Det er utarbeidet et eget system for oppfølging, hvor bestillers ansvar fremgår.

Avtaleforvalter i UKE sitt ansvar for oppfølging

Har systemoppfølging av avtalen. Dette innebærer oppfølging av merkantile bestemmelser som miljø og samfunnsansvar, fakturainnhold, prisjusteringer, eventuelle endringer i varesortiment, jevnlige samarbeidsmøter med leverandør, fortløpende dialog ved innmeldt avvik med mer.

Bestillers ansvar for oppfølging

Alle som foretar bestillinger på avtalen må følge opp enkeltbestillinger dette innebærer oppfølging av priser, levering og fakturering. Eventuelle avvik fra betingelser meldes til avtaleforvalter som tar dette videre med leverandør.

Miljø- og samfunnsansvar

Produktene skal ikke inneholde skadelige stoffer eller være allergifremkallende. Produktene skal oppfylle miljøkrav som følger av gjeldende lover og forskrifter, herunder produktforskriften, den norske prioritetslisten og det europeiske kjemikalieregelverket REACH. Informasjon om kjemikalieregelverk finnes her på Miljøstatus.no (url).

Gulvmatten skal ha så lite restkjemikalier etter vask som mulig. Vaskeri som benyttes skal være svanemerket eller tilsvarende.

Emballasje

Emballasjen skal tilfredsstille kriteriene i EU-direktivet (94/62/EU) for emballasje og emballasjeavfall. Leverandøren skal ha en innsamlings- og gjenvinningsordning for utbrukte matter. Ordningen skal være i samsvar med gjeldende forskrifter og direktiver.

Krav til kjøretøy

Innen kontraktens første 12 måneder skal kjøretøy som har en tillatt totalvekt under 3,5 tonn være enten nullutslippskjøretøy (dvs. batterielektrisk eller hydrogen) eller biogasskjøretøy som minimum oppfyller euroklasse 6/VI. dette gjelder for last mile. 

Innen kontraktens 24 måneder gjelder dette kravet også for kjøretøy som har en tillatt totalvekt over 3,5 tonn. 

Dokumenter

Samkjøpsavtale faste gulvmatter (pdf)
Standardvilkår faste gulvmatter (pdf)
Kravspesifikasjon faste gulvmatter (pdf)
Prisliste faste gulvmatter inkludert opsjoner (excel)
Avropsskjema faste gulvmatter (word)
Rundskriv gulvmatter (pdf)

 

Avtaleforvalter i UKE
Marianne Clausen
Telefon
971 64 714
E-post
Følg oss på Workplace SAM/Samkjøpsavtaler UKE