Trykkeritjenester

Sist oppdatert: 06.03.2023

Trykeritjenester

Avtaleperiode

16. april 2021 – 15. april 2024 med mulighet til forlengelse i 1 år.

Avtalen omfatter

Konvolutter, brosjyrer, foldere, rapporter, publikasjoner, hefter, flyere, kort, større formater og ferdiggjøring. Avtalen inkluderer også enkel grafisk design, masseutsendelser med variable data, samt pakking og distribusjon

Opsjoner 

Det er valgfri opsjon på messeartikler og bilfoliering

Leverandører i rangert rekkefølge

Leverandør 1 
Aksell AS

Kontaktinformasjon for bestilling
Send e-post til: ok@aksell.no
Telefon: 477 10 260 (benyttes ved hastebestillinger)
Bestillingsløsning (URL)

Kontaktperson: Henning Ellingsen
Telefon: 477 10 260
E-post: henning.ellingsen@aksell.no

Leverandør 2 
Merkur Grafisk AS
Kontaktperson Terje Andersen
Epost: terje@merkurgrafisk.no
Telefon 908 93 693

Leverandør 3 
Spir Arbeidsinkludering (en del av spirkonsernet)

Kontaktpersoner bestilling 
Roger Kristiansen
Telefon: 995 32 795

Juan Mota
Telefon: 942 49 382
E-post for bestilling: print@spiroslo.no

Kontaktperson Elisabeth Erlandsen
Epost: Elisabeth.erlandsen@spiroslo.no
Telefon: 913 75 961

Bestillingsinformasjon

Leverandør 1 skal alltid skal kontaktes først og skal tildeles avropet dersom de har kapasitet til å levere i tråd med kontraktens leveringsbetingelser.
Dersom leverandør nr. 1 ikke har ledig kapasitet kan Oppdragsgiver henvende seg til leverandør nr. 2.
Dersom leverandør nr. 2 heller ikke har ledig kapasitet, kontaktes leverandør nr. 3. Dersom ingen av leverandørene har kapasitet, kan Oppdragsgiver kjøpe hos en annen leverandør uavhengig av samkjøpsavtalen.

PS!  Dersom bestilling haster så er det viktig at dere kontakter leverandøren på telefon for bestilling.

Visuell identitet og designmanualen

Kommunen skal fremstå med én felles visuell identitet i alle trykte og digitale flater. Vår grafiske profil styrker Oslo kommune som én aktør, med Oslologoen, farger, former, og skrifttypen Oslo Sans.

Designmanualen for visuell identitet gjelder for alle virksomheter i Oslo kommune som rettssubjekt, herunder de folkevalgte organer, etater, bydeler og foretak. Alle våre grafiske elementer kan lastes ned fra manualen, sammen med et stort utvalg av malverk for grafiske produksjoner.

Kommunikasjonen skal fremstå helhetlig og det skal tydelig fremgå hvilke tjenester, tilbud og opplevelser Oslo kommune står bak. Det skal ikke utvikles eget materiell, logoer eller lignende utenfor vedtatt visuell identitet. Den grafiske profilen tas i bruk ved produksjon av nytt eller utskiftning av materiell.

Kontakt gjerne en av våre rådgivere for spørsmål, kontaktinformasjon til høyre. Konsulenttjenester i UKE har også grafiske designere som tar oppdrag fra virksomhetene.

Priser 

Prisene skal være inkludert alle utgifter, reiseisetid, transport, servicebil, maskinleie (ikke lift), forbruksmateriell, bortkjøring og avhending av avfall, bomavgifter, bilder til dokumentasjon før og etter reparasjoner, personlige tillegg, diett, administrasjon, fakturagebyr og fortjeneste. Kjøring utenfor Oslogrensa eller ved bommen i marka dekkes etter statens satser. Parkering dekkes mot kvittering. Leverandøren er garantert å få betalt for en minimum 2 arbeidstimer (minstepris) uavhengig av lengde på oppdrag. Dersom denne minsteprisen kommer til anvendelse skal det ikke faktureres noen kostnader utenom minsteprisen

Leveringstid

Med mindre annet er avtalt for det enkelte avropet skal maksimal leveringstid være
Ordinære trykksaker: 5 virkedager
Matriell utenom ordinære trykksaker: 10 virkedager

Avtaleforvalter i UKE sitt ansvar for oppfølging

Har systemoppfølging av avtalen. Dette innebærer oppfølging av merkantile bestemmelser som miljø og samfunnsansvar, fakturainnhold, prisjusteringer, eventuelle endringer i varesortiment, jevnlige samarbeidsmøter med leverandør, fortløpende dialog ved innmeldt avvik med mer.

Bestillers ansvar for oppfølging

Alle som foretar bestillinger på avtalen må følge opp enkeltbestillinger dette innebærer oppfølging av priser, levering og fakturering. Eventuelle avvik fra betingelser meldes til avtaleforvalter som tar dette videre med leverandør.

Miljø- og samfunnsansvar

Alle kjøretøy som skal benyttes på denne kontrakten skal enten være nullutslippskjøretøy (dvs. batterielektrisk eller hydrogen) eller biogasskjøretøy som minimum oppfyller euroklasse 6/VI.

Ved utførelsen av kontraktsarbeidet skal minimum 10 % av arbeidede timer innenfor fagområder med behov for læreplasser utføres av lærlinger.

Dokumenter

Samkjøpsavtale med Aksell AS (PDF)
Prisliste Aksell AS (Excel)

Samkjøpsavtale Merkur Grafisk AS (PDF)
Prisliste Merkur Grafisk AS (Excel)

Samkjøpsavtale Spir Oslo AS (PDF)
Prisliste Spir Oslo AS (PDF)

Kravspesifikasjon (PDF)
Standard kontraktsvilkår (PDF)
Rundskriv trykkeritjenester (PDF)

 

 

 

 

 

Avtaleforvalter UKE

Oscar Brito
Telefon
406 21 675
Rådgivere for Oslo kommunes visuelle identitet

Bård Jemtland, fagansvarlig visuell identitet
Telefon: 975 29 219
E-post:
bard.jemtland@uke.oslo.kommune.no

Anette Brekke-Bjørkedal, senior grafisk designer og rådgiver
Telefon: 905 23 442 
E-post:
anette.brekke-bjorkedal@uke.oslo.kommune.no