Digitalt tilsyn (leie av teknologi knyttet til tilsyn)

Sist oppdatert: 26.09.2022

Avtaleperiode

9. februar 2021 – 9. februar 2023 med mulighet for opsjon på å forlenge kontrakten for inntil ytterligere 1 + 1 år på uendrede vilkår

Avtalen omfatter blant annet

Nødvendig utstyr for å gjennomføre tilsyn etter tjenestemottakers behov, samt tilhørende administrasjonssystem

Support (hverdager 08.00–16.00), unntatt offentlige høytidsdager, nyttårs- og julaften

Følgende utstyr kan avropes:  

Induktive bånd - Varsling seng (Stol og rullestol, tidsobservasjon, toveistale og beskjeder)
Bevegelsessensor – Varsling rom og bolig (tidsobservasjon, toveistale og beskjeder og inaktivitet)
RoomMate – Varsling fall (toveistale og beskjeder
RoomMate – Visuelt tilsyn (toveistale, beskjeder, høy lyd, innlytt, flere personer, vandal sikkert) – her kan man kjøpe enkelttjenester
RoomMate – Fullfunksjonalitet - (toveistale, beskjeder, høy lyd, innlytt, flere personer, vandal sikkert) – her kan man kjøpe en pakketjeneste

Merk at utstyret som bestilles avhenger av hvilken/hvilke hovedfunksjonalitet tjenestemottaker har behov for, se en oversikt over dette her (Powerpoint).

Første gangs avrop på avtalen

Dersom din virksomhet gjør avrop på avtalen for første gang anbefales det å ta kontakt med systemforvalter i Helseetaten og kontaktperson for velferdsteknologi i egen virksomhet. Teknologien er testet og risikovurdert basert på tekniske og organisatoriske avhengigheter som er avgjørende for å sikre god tjenestekvalitet. I tillegg vil innføring av teknologien forutsette at det gjennomføres risikovurdering basert på tjenesteutførelse i egen virksomhet.

Leverandører

Hepro AS og TellU IoT AS

TellU IoT AS
Lennsmannslia 4
1386 Asker

Hepro AS
Øvermoan 9
8250 Rognan

 

Opplæring

Opplæring dekkes av avtalen og kan bestilles fra den enkelte Leverandør.

Opplæring Tellu IoT AS: bestilling@tellu.no (URL)

Opplæring Hepro AS: bestilling.velferd@hepro.no (URL)

 

Rutiner og prosedyrer

Beskrivelse av tjenesten Digitalt tilsyn med tilhørende rutiner og prosedyrer finnes på disse intranettsidene: 
Lenke til intranettside: https://cpub-hel.intranett.oslo.kommune.no/category.php?categoryID=89210

Oslo kommune v/Helseetaten har inngått avtale på teknologi knyttet til tilsyn og passiv varslingsteknologi for å ivareta Oslo kommunes overordnet mål om å øke trygghet, mestring og aktivitet. Det er etablert fem rammeavtaler for teknologien, med fire hovedfunksjoner. 

Kontraktene inneholder følgende hovedfunksjonalitet: 

A: Funksjon som varsler om at tjenestemottaker er på vei til å forflytte seg, eller forflytter seg, inn/ut av seng/stol

B: Funksjon som varsler om at tjenestemottaker er på vei til å forflytte seg, eller forflytter seg inn/ut av rom/bolig

C: Funksjon som varsler om at tjenestemottaker faller/ligger i angitt sone

D: Funksjon som muliggjær visuelt tilsyn uten å være fysisk tilstede

 

Hovedfunksjonene ivaretas av hver sin delkontrakt. I tillegg er det etablert en femte delkontrakt dersom tjenestemottaker har behov for to eller flere hovedfunksjoner.

En faglig vurdering og kartlegging av brukerens behov skal ligge til grunn for valg av utstyr det skal inngås avtale med.

 

Samkjøpsavtalen er inngått med følgende leverandører:

TellU IoT AS for delkontrakt 1 og 2, funksjon som varsler om at tjenestemottaker er på vei til å forflytte seg, eller forflytter seg, inn/ut av seng/stol eller av rom/bolig.

Hepro AS for delkontrakt 3 og 4, funksjon som varsler om at tjenestemottaker faller/ligger i angitt sone, og funksjon som muliggjør visuelt tilsyn uten å være fysisk tilstede. Det er også inngått avtale med Hepro AS på delkontrakt 5. Dersom en tjenestemottaker har behov for to eller flere av de fire oppgitte hovedfunksjoner, er det delkontrakt 5 som skal benyttes.

Begge leverandører leverer en løsning som er koblet til et webbasert administrasjonssystem som leveres som en Software as a Service‐løsning (SaaS).

 

Bestillingsinformasjon:

Oppdragsgiver skal bestille det utstyr(et) som samsvarer med brukerbehovene, basert på behovskartlegging og faglig vurdering. 

 

Bestilling av Hovedfunksjon A:

Funksjon som varsler om at tjenestemottaker er på vei til å forflytte seg, eller forflytter seg, inn/ut av seng/stol

Bestilling gjøres ved å fylle ut Bilag 11 og oversende til TellU IoT AS, bestilling@tellu.no

 

SSA-K bilag 11 – Kontraktsdokument for det enkelte avrop (Word)

SSA-K bilag 7 – Prisskjema (Excel)

SSA-K Bilag 2 –
Leverandørens løsningsbeskrivelse Del 1 (PDF)
Leverandørens løsningsbeskrivelse Del 2 (PDF)
Leverandørens løsningsbeskrivelse Del 3 (PDF)

 

Bestilling av Hovedfunksjon B:

Funksjon som varsler om at tjenestemottaker er på vei til å forflytte seg, eller forflytter seg inn/ut av rom/bolig

Bestilling gjøres ved å fylle ut Bilag 11 og oversende til TellU IoT AS, bestilling@tellu.no

 

SSA-K bilag 11 – Kontraktsdokument for det enkelte avrop (Word)

SSA-K bilag 7 – Prisskjema (Excel)

SSA-K Bilag 2 –
Leverandørens løsningsbeskrivelse Del 1 (PDF)
Leverandørens løsningsbeskrivelse Del 2 (PDF)
Leverandørens løsningsbeskrivelse Del 3 (PDF)
 

Bestilling av Hovedfunksjon C:

Funksjon som varsler om at tjenestemottaker faller/ligger i angitt sone

Bestilling gjøres ved å fylle ut Bilag 11 og oversende til digitalt-tilsyn@hepro.no 

 

SSA-K bilag 11 – Kontraktsdokument for det enkelte avrop (Word)

SSA-K bilag 7 – Prisskjema (Word)

SSA-K Bilag 2 –
Leverandørens løsningsbeskrivelse Del 1 (PDF)
Leverandørens løsningsbeskrivelse Del 2 (PDF)
Leverandørens løsningsbeskrivelse Del 3 (PDF)
Leverandørens løsningsbeskrivelse Del 4 (PDF)

 

 

Bestilling av Hovedfunksjon D:

Funksjon som muliggjær visuelt tilsyn uten å være fysisk tilstede

Bestilling gjøres ved å fylle ut Bilag 11 og oversende til digitalt-tilsyn@hepro.no 

 

SSA-K bilag 11 – Kontraktsdokument for det enkelte avrop (Word)

SSA-K bilag 7 – Prisskjema (Word)

SSA-K Bilag 2 –

Leverandørens løsningsbeskrivelse Del 1 (PDF)
Leverandørens løsningsbeskrivelse Del 2 (PDF)
Leverandørens løsningsbeskrivelse Del 3 (PDF)

 

Bestilling av to eller flere hovedfunksjoner:

Bestilling gjøres ved å fylle ut Bilag 11 og oversende til digitalt-tilsyn@hepro.no 

 

SSA-K bilag 11 – Kontraktsdokument for det enkelte avrop (Word)

SSA-K bilag 7 – Prisskjema (Word)

SSA-K Bilag 2 –
Leverandørens løsningsbeskrivelse Del 1 (PDF)
Leverandørens løsningsbeskrivelse Del 2 (PDF)
Leverandørens løsningsbeskrivelse Del 3 (PDF)

 

Avtaleforvalter UKE
Anne Marie Eriksen
Telefon
481 16 233
E-post
Kontaktperson for HEL

Marianne Frausing Kristoffersen
Telefon
909 37 408

E-post
marianne.kristoffersen@hel.oslo.kommune.no