Glassmestertjenester

Sist oppdatert: 06.12.2022

Avtaleperiode

26. november 2021 – 25. november 2023, med mulighet for forlengelse 1+1 år

Avtalen omfatter

Avtalen omfatter glassmestertjenester og andre tjenester som naturlig faller inn under denne tjenestekategorien.

Avtalen dekker alle Oslo kommunes virksomheter og omfatter både materiell, arbeid og transport, samt nødvendige tilleggstjenester for å kunne utføre oppdraget. Arbeidet vil kunne skje i samarbeid med øvrige håndverksgrupper.

Leverandør

Glassmester 1 AS
Kloppaveien 10
1472 Fjellhamar

Epost til leverandør oslo@glassmester1.no

Priser 

Prisen skal inkludere alle utgifter, herunder, men ikke begrenset til: reisetid, transport, servicebil, maskinleie (ikke lift), forbruksmateriell, bortkjøring og avhendig av avfall, bomavgifter, bilder til dokumentasjon før og etter reparasjoner, personlige tillegg, diett, administrasjon, fakturagebyr og fortjeneste.

Unntatt fra bestemmelsen over er oppdrag utenfor Oslogrensa, på øyene i Oslofjorden eller etter bommen i marka. Utgifter i forbindelse med slike oppdrag dekkes etter avtale med oppdragsgiver.

For levering av materiell som ikke er medtatt i prisskjema skal leverandøren fakturere nettopris og med oppgitt påslag. Faktura fra grossist skal følge med eller evt. skal man gis innsyn i priser etter forespørsel.

Overtid etter kl 17.00, helg og høytid dekkes etter avtale.

Viktig informasjon om utrykning

Virksomheter som har vaktselskaper som rykker ut ved innbrudd og hærverk må sørge for at disse blir informert om hvilken glassmester som skal tilkalles.

Miljø- og samfunnsansvar

Leverandøren skal sørge for at avfall i forbindelse med gjennomføring av oppdraget leveres godkjent miljøstasjon for leverandørens regning. Oppdragsgiver kan be om kvittering på levert avfall.

Leverandøren skal bidra aktivt for å minske miljøbelastningen ved oppfyllelse av avtalen og skal tilby løsninger og produkter som reduserer energi- og miljøbelastningene.

 Alle kjøretøy som skal benyttes på denne kontrakten skal enten være nullutslippskjøretøy (dvs. batterielektrisk eller hydrogen) eller biogasskjøretøy som minimum oppfyller euroklasse 6/VI.

Dette kravet må være 50 % oppfylt innen 6 måneder etter kontraktsignering og 100 % oppfylt innen 12 måneder etter kontraktsignering. Kravet følges opp av avtaleforvalter hos UKE.

Bestillingsinformasjon

Alle bestillinger skal skje per e-post for hvert enkelt oppdrag. Ved hasteoppdrag er det tilstrekkelig at eventuell telefonbestilling bekreftes elektronisk av leverandøren. Det er lagt opp til døgnvaktordning for akutte hendelser.

Leveringsbetingelser

Alle oppdrag skal igangsettes innen avtalt frist. Ordinære arbeider som bestilles skal påbegynnes snarest og senest innen tre virkedager dersom ikke annet blir skriftlig avtalt.Alle ordinære arbeider forutsettes gjennomført innenfor vanlig arbeidstid med unntak av utrykninger. 

Hasteoppdrag

Leverandøren skal ha en beredskapsordning som dekker akutte situasjoner natt og dag 365 dager i året. Slike oppdrag skal igangsettes senest innen to timer fra anrop/bestilling. I slike tilfeller kan det faktureres kostnader for utrykning inklusive en arbeidstime samt eventuelle påløpte timer utover dette. 

Vakttelefon: 400 55 000

Tastevalg 1 for glassmestertjenester, deretter 1 for faste serviceavtaler.

 

System for oppfølging av håndverkeravtaler

Alle håndverkeravtaler skal følges opp ved hjelp av HMSREG, l Leverandør laster opp mannskapslistene i HMSREG. Alle håndverkere skal registrere seg inn og ut i HMSREG ved oppdrag i alle virksomheters lokasjoner. Det skal benyttes app ved registering.

Lenke til nettsiden: HMSREG.

Alle som bestiller håndverkertjenester på samkjøpsavtalen må sørge for å ha gode rutiner for oppfølging av sine avropsavtaler. Det er utarbeidet et eget system for oppfølging, hvor bestillers ansvar fremgår. 

 

Les mer og finn lenker på høyre siden

Dokumenter

Rundskriv for samkjøpsavtale for glassmestertjenester (PDF)
 

Konkurransegrunnlag for glassmestertjenester (PDF)
Kravspesifikasjon (PDF)
Samkjøpsavtale for glassmestertjenestser (PDF)
Standard kontraktsvilkår (PDF)
 

Prisskjema for glassmestertjenester (PDF)


System for oppfølging av håndverkertjenester (PDF)
Skjema for stedlig kontroll (Word)

 

 

 

Avtaleforvalter UKE

Julia Jæger
Telefon
450 26 848
E-post 
julia.jaeger@uke.oslo.kommune.no 
 

Trenger du hjelp til HMSREG?

Ta kontakt med oss på e-post:
hmsreg@uke.oslo.kommune.no