Multifunksjonsmaskiner
Sist oppdatert: 26.04.2023
Avtaleperiode
Leverandør
Avtalens formål
Formålet med samkjøpsavtalen er å dekke kommunens behov for leie av multifunksjonsmaskiner.
Avtalen omfatter også service og vedlikehold av utstyr.
Bestillingsinformasjon og kundeservice
Bestilling skal gjøres via e-post til rune.viklund@konicaminolta.no. For å se på utvalget kan se i produktkatalogen (PDF)
Service, levering og retur
Responstiden på service på alle maskinene er 4 timer på feil som har resultert i full driftsstans og 8 timer ved alle andre typer feil.
Servicen skal gjennomføres mandag til fredag mellom 8.00 og 16.00
Konica Minolta tar vederlagsfritt med seg emballasje, tomme tonerkassetter og annen rekvisita og bringer disse til godkjent behandlingsanlegg.
For retur av brukte tonerkassetter sendes det en mail til servicesenter@konicaminolta.no oppgi serienummer på maskinen så Konica Minolta får registrert riktig henteadresse.
Konica Minolta kommer innom for å hente avfallet. Nettside for bærekraftig print Konica Minolta
Leveringstid
Maksimal leveringstid for multifunksjonsmaskiner skal være 30 dager fra bestilling. Hvis ikke leveringstiden overholdes, og leverandøren ikke kan levere en erstatningsmaskin (av samme eller bedre ytelse), kan det ilegges dagmulkt.
Maksimal leveringstid for forbruksmateriell er to virkedager fra bestilling. Frakt skal være inkludert i prisen.
Avtaleforvalter i UKE sitt ansvar for oppfølging
Avtaleforvalter i UKE har systemoppfølging av avtalen. Dette innebærer oppfølging av merkantile bestemmelser som miljø og samfunnsansvar, fakturainnhold, prisjusteringer, eventuelle endringer i varesortiment, jevnlige samarbeidsmøter med leverandør, fortløpende dialog ved innmeldt avvik, med mer.
Bestillers ansvar for oppfølging
Alle som foretar bestillinger på avtalen må følge opp enkeltbestillinger. Dette innebærer oppfølging av priser, levering og fakturering. Eventuelle avvik fra betingelser meldes til avtaleforvalter som tar dette videre med leverandør.