Møbler og inventar til barnehage

Sist oppdatert: 09.03.2023

Avtaleperiode

29.september 2021-28.september 2023
med mulighet for forlengelse 1+1 år

Avtalen omfatter

Samkjøpsavtalen omfatter møbler og inventar til barnehage, herunder følgende produktkategorier:

Garderobe til barn
Stellerom
Hvilerom
Oppholdsrom
Lesekrok/sitteområde
Teaterrom – rom for rolleaktiviteter
Aktivitetsrom/gymrom
Formings- undervisnings- og PC-rom m.m. 
Sløydrom
Personalgarderode
Møbler og inventar for utebruk

I tillegg omfatter avtalen ikke-eksklusive opsjoner for lyddempende produkter og utendørs lekeapparater.

Ved entrepriseprosjekter kan inngått avtale benyttes, men Oslo kommune er ikke forpliktet til kjøp under denne avtalen.

 

Leverandører

Avtaleleverandørene er rangert i denne rekkefølgen:
Rang 1: Lekolar AS
Rang 2: Trigonor AS


Kontaktinformasjon leverandør

Lekolar AS
Kontaktperson: Jesper Boberg
Telefon: 940 22 250
E-post: jesper.boberg@lekolar.no

Distrikssjef/KAM
Lajla Bottolfs
E-post: lajla.bottolfs@lekolar.no
Telefon:940 08 433

Distriksselger:
Ann Cathrin Hôgtorp
E-post: ann-cathrin@hogtorp@lekolar.no
Telefon:473 70 399

Trigonor AS
Kundeservice kl. 08.00-16.00
Telefon: 69 27 90 10,
E-post: epost@trigonor.no
Nettside: www.trigonor.no/kontaktoss
besvares innen 24 timer.

Kontaktpersoner:
Søndre Nordstrand, Nordstrand og Østensjø
Liv-Kari Kristiansen
Telefon: 90 75 55 65
E-post: liv-kari@trigonor.no

Alna, Bjerke, Stovner og Grorud
Geir Solberg
Telefon: 40 44 04 42
E-post: geir@trigonor.no

Resten av Oslo
Wenche Sommerstad
Telefon:404 404 45
E-post: wenche@trigonor.no

Avtaleansvarlig
Tina Nygaard Strickert
Telefon: 40 86 24 47
E-post: tina@trigonor.no
 

 

Bestillingsinformasjon

På oppdrag med verdi under kr 250.000 skal Lekolar AS alltid kontaktes først og tildeles avropet dersom de har kapasitet til å levere i tråd med kontraktens leveringsbetingelser. Dersom Lekolar AS ikke har ledig kapasitet kan Oppdragsgiver henvende seg til Trigonor AS.

For suppleringskjøp, dvs. kjøp til eksisterende møbelløsninger, vil opprag tildeles direkte til den høyest rangerte leverandør som har eksisterende møbelløsning i sitt sortiment. Eksempler på suppleringskjøp vil være kjøp av en ekstra høy barnestol eller tillegg til dagens oppbevaringsmøbler.

Prisene som fremgår av prisskjema under er maksimale priser som tilbys  og gjelder for avrop under 250 000 kroner eks. mva.

For etterbestillinger, dvs. kjøp av møbler og inventar i etterkant av en gjennomført minikonkurranse, vil man kunne tildele oppdrag med verdi under 250 000 kroner eks. mva. direkte til den leverandør som har fått tildelt kontrakt i minikonkurransen.
 

Minikonkurranse

For leveranser over 250 000 kroner eks. mva. skal det gjennomførea minikonkurranse mellom samkjøpsavtaleleverandørene.

Minikonkurransene skal vurderes etter følgende kriterier:

Pris (kan ikke være høyere enn priser tilbudt i konkurransen)
Kvalitet/funksjonalitet
Leveringstid

Det vil variere fra minikonkurranse til minikonkurranse hvilke av de ovenstående kriterier som vil bli vektlagt og den interne vektingen mellom de valgte kriteriene.

Alle minikonkurranser som gjennomføres vil bli kunngjort i KGV for samkjøpsleverandørene. 

Minikonkurransene skal gjennomføres i KGV (KON). Tilgang til å gjennomføre minikonkurranser fås ved henvendelse til avtaleforvalter eller ved å sende epost til sam.intranett@uke.oslo.kommune.no (lenke med epostadresse), emne «Tilgang til KGV».

Ta kontakt med Konsulentteamet for bistand til anskaffelser i Utviklings- og kompetanseetaten (UKE) dersom  virksomheten ikke ønsker å kjøre minikonkurranse selv.

Tillleggskontrakt

Ved enkelte større leveranser/prosjekter over 250 000 kroner eks. mva. kan det skrives en egen tilleggskontrakt mellom virksomheten hos Oppdragsgiver og den valgte leverandøren som definerer eventuelle spesielle forhold med denne leveransen. Kontrakten skal være vedlagt minikonkurransen.

Leveringstid

Maksimal leveringstid skal ikke overstige 30 arbeidsdager fra bestillingsdato. Dette gjelder også ved minikonkurranser så sant annet ikke avtales særskilt. Leveringstid av spesialbestillinger avtales med bestiller. Dersom leveringstidspunkt ikke kan opprettholdes, skal man kontaktes. Ved forsinkelse utover 10 virkedager står manfritt til å kansellere bestillingen og kjøpe hos annen leverandør, uavhengig av samkjøpsavtalen.

Priser

Prisene skal inkludere alle kostnader, herunder tilstrekkelig emballasje, transport, proveny, ekspedisjonsgebyr, fakturagebyr, toll, skatter, avgifter og lignende.

Dersom leverandørene gjennomfører spesielle kampanjer, eller har tilbud med lavere pris enn det som er avtalt, skal man ubetinget og uoppfordret godskrives denne.

Påslaget som gjelder for hver enkelt varekategori også gjelder for øvrige varer.

 

Oppfølging av avtale

​Avtaleforvlater i UKE sitt ansvar for oppfølging

UKE har systemoppfølging av avtalen. Dette innebærer oppfølging av merkantile bestemmelser som miljø og samfunnsansvar, fakturainnhold, prisjusteringer, eventuelle endringer i varesortiment, jevnlige samarbeidsmøter med leverandør, fortløpende dialog ved innmeldt avvik med mer.

 

Bestillers ansvar for oppfølging 

Alle som foretar bestillinger på avtalen må følge opp enkeltbestillinger dette innebærer oppfølging av priser, levering og fakturering. Eventuelle avvik fra betingelser meldes til avtaleforvalter som tar dette videre med leverandør.

 

Miljø- og samfunnsansvar

Der et mål med avtalen å øke antall miljømerkede produkter og at leverandør skal veilede kunden i å gjøre mer miljøvennlige valg.

Leverandør garanterer at  avtalens miljøkrav oppylles i hele kontraktsperioden, samt den til enhver tid gjeldende miljølovgivning. Tilsvarende bestemmelse gjelder for eventuelle underleverandører.

Leverandør skal arbeide aktivt for å minske miljøbelastningen ved oppfyllelse av avtalen.

Leverandør forplikter seg til enhver tid å ha en returordning i henhold til gjeldende offentlige bestemmelser og forskrifter.

 

Kjøretøy og drivstoff

For kjøretøy som har en tillatt totalvekt under 3,5 tonn forplikter leverandørene seg til å benytte enten nullutslippskjøretøy (dvs. batterielektrisk eller hydrogen) eller biogasskjøretøy som minimum oppfyller euroklasse 6/VI i gjennomføringen av kontrakten (last mile). Kravet kommer til anvendelse 6 måneder etter kontraktsignering. For leveranser hvor det er behov for å benytte kjøretøy som har en tillatt totalvekt over 3,5 tonn, kommer kravet først til anvendelse 12 måneder etter kontraktsignering. Det kan unntaksvis gis fritak for dette kravet ved større leveranser som leveres direkte til bestiller uten omlasting.

 

Dokumenter

Samkjøpsavtale Lekolar (PDF)
Samkjøpsavtale Trigonor (PDF)

Kravspesifikasjon (PDF)

Prisliste Lekolar  (PDF)
Prisliste Trigonor (PDF)


Rundskriv 35/2021 Samkjøpsavtale møbler og inventar til barnehager (PDF)

 

Dokumenter til minikonkurranser (KGV)

Gjennomføring av minikonkurranser (Word)
Vedlegg 1 Tilbudsinnbydelse minikonkurranser (Word)
Vedlegg 2a Prisskjema (Excel)
Vedlegg 2b Prisskjema (Excel)
Vedlegg 3 Avropskontrakt (Word)
Vedlegg 4 Overtagelsesprotokoll (Word)

 


 

Avtaleforvalter i UKE
Marianne Clausen
Telefon
971 64 714
E-post
Følg oss på Workplace SAM/Samkjøpsavtaler UKE