Lisenser - Microsoft
Sist oppdatert: 23.05.2023
Avtaleperiode
21. mai 2020 – 20. mai 2024
Avtalen omfatter følgende tjenester uten ekstra kostnad
Kjøp og leie av lisenser og tjenester fra Microsoft, inkludert innføring av ny kontorstøtteplatform. Dette innebærer både bistand i forhandlinger med Microsoft og innføring av skybasert kontorstøttetjeneste, Microsoft/ Office 365.
Support og vedlikehold av lisenser.
Støtte ved reforhandling- og inngåelse av nye avtaler med Microsoft.
Software asset management (SAM) for optimalisert lisensportefølje, inkludert lisensregnskap.
a. Leverandøren skal ved behov bistå virksomhetene i Oslo kommune med rapportering av egen beholdning og forbruk.
b. Leverandøren skal også i samråd med kunden overføre eller omfordele eventuelle ubrukte lisenser.
Bistand ved uformelle lisensrevisjoner.
Bistå i å holde kunden oppdatert til Microsofts utvikling av sin roadmap for de produkter som kunden har i avtalen.
Avtalen omfatter følgende kompetanseheving uten ekstra kostnad
Rådgivning og kompetanseheving knyttet til forståelse av lisensvilkår og optimal utnytting av lisensene og avtalene.
Hjelp til og opplæring i innlogging, bruk og navigering i Microsoft sine portaler i forbindelse med on-premise lisenser.
Avtalen omfatter følgende tjenester som tilbys med fakturering per time
Leverandøren skal også bistå ved formelle lisensrevisjoner. Da skal eventuelt konsulentoppdrag avtales etter at det er avklart at en formell revisjon skal igangsettes. Bistanden kan da faktureres pr./time som oppgitt i prisskjema basert på hvilken konsulentnivå som tilbys, som en tilleggsfakturering.
Konsulentbistand vil prises pr. time med satsens under
Konsulentnivå 1:Minimum 3 års relevant erfaring: kr 1 049
Konsulentnivå 2: Minimum 6 års relevant erfaring: kr 1 289
Konsulentnivå 3: Minimum 10 års relevant erfaring: kr 1 449
Avtalen omfatter flere valgfrie opsjoner som i hovedsak faktureres pr. time
Brukeradopsjon og endringsledelse for utrulling av kontorstøtte, M/O 365
Opplæring i kontorstøttetjeneste
Administrasjon av lisenser knyttet til skytjenester
Bistand til utrulligsstrategi for kontorstøttetjeneste
Mulighet til å benytte leverandøren som Cloud Solution Provider (CSP), denne opsjonen er priset i prisskjema som ligger vedlagt.
Prisene er oppgitt med rabattsatser innenfor Microsofts avtaleportefølje.
Bestilling
Bestilling sendes på mail til hovedkontakt med reservekontakt på kopi
Hovedkontakt: Jo Øverås - Jo.overas@atea.no
Reserve: Atle Thoresen - Atle.Thoresen@atea.no
For bestilling på
Felles IKT plattform
Felles Microsoft tenant
Kontaktes virksomhetens kundeansvarlig i UKE
Bestilling direkte hos Atea
Virksomheter utenfor felles IKT plattform og egen Microsoft tenant
For flere detaljer, se vedlagt «Rutine for bestilling av kontorstøtteprodukter i Oslo kommune»
For UDE
Hovedkontakt: Cecilie Skjerve - Cecilie.Skjerve@atea.no
Reserve: Atle Thoresen - Atle.Thoresen@atea.no
SSA-K: Ved bestilling av on-premise lisenser, vedlikehold og lisensforvaltning vil avtaleforholdet bli regulert av SSA-R og SSA-K.
SSA-L: Ved bestilling av skylisenser/skytjenester vil avtaleforholdet bli regulert av SSA-R og SSA-L.
SSA-B enkel: Ved bestilling av tilleggsfakturerbar konsulentbistand og kurs vil avtaleforholdet bli regulert av SSA-R og SSA-B enkel. SSA-B enkel eller avropsskjema (vedlagt nederst på siden) skal fylles ut for alle avrop. Det skal av her blant annet fremkomme hvem som skal utføre konsulentbistand eller kurs, og til hvilken pris.
SSA-O: Ved bestilling av tilleggsfakturerbare konsulenttjenester til utrednings- og utviklingsoppgaver vil avtaleforholdet bli regulert av SSA-R og SSA-O. Bilag til SSA-O eller avropsskjema skal fylles ut for alle avrop. Det skal av avropsskjemaet fremkomme navn på personell som skal utføre oppdraget. Hvis aktuelt, skal kostnadsramme/antall timer angis.
Responstid
Responstid inkluderer tid fra kundens henvendelse er mottatt til henvendelsen er svart ut i sin helhet. Følgende responstider skal overholdes:
Bestillinger: 2 virkedager
Prisforespørsel programvare som inngår i Microsofts standardportefølje: 1 virkedag
Lisensieringscase (f.eks. forslag til korrekt lisensiering ved endring eller innføring av ny tjeneste/ programvare): 3 virkedager
Forespørsel om ressursbistand: 5 virkedager
Ved andre henvendelser eller henvendelser av større omfang kan responstid avtales i samråd med kunden.
Leverandør
Atea AS
Karvesvingen 5
0579 Oslo
Kontaktpersoner
Hovedkontakt for kunden:
Navn: Jo Øverås
Telefon: +47 924 52 033
Send e-post: til Jo Øveråas
Reserve:
Navn: Atle Thoresen
Telefon: +47 913 35 999
Send epost til Atle Thoresen
Kontaktpunkt for Utdanningsetaten:
Navn: Cecilie Skjerve
Telefon: +47 920 53 622
Send epost til Cecilie Skjerve
Webside: www.atea.no
Dokumenter
Rundskriv 2020-2022 for lisenser (PDF)
Rutine for bestilling av kontorstøtteprodukter (PDF)
Plan for fakturering av Office (Word)
Avropsskjema (nytt bilag 7 ssa-r) (Word)
Bistandsavtalen (ssa-b enkel) (Word)
Kjøpsavtale (ssa-k bilag) (PDF)
Kjøpsavtale (ssa-k generell avtaletekst) (PDF)
Løpende tjenestekjøp (ssa-l bilag) (PDF)
Løpende tjenestekjøp (ssa-l generell avtaletekst) (PDF)
Oppdragsavtalen (ssa-o bilag) (Word)
Oppdragsavtalen (ssa-o generell avtaletekst) (Word)
Rammeavtale (ssa-r bilag) (PDF)
Rammeavtale (ssa-r generell avtaletekst) (PDF)