Lisenser - Microsoft

Sist oppdatert: 23.05.2023

Avtaleperiode

21. mai 2020 – 20. mai 2024

Avtalen omfatter følgende tjenester uten ekstra kostnad

Kjøp og leie av lisenser og tjenester fra Microsoft, inkludert innføring av ny kontorstøtteplatform. Dette innebærer både bistand i forhandlinger med Microsoft og innføring av skybasert kontorstøttetjeneste, Microsoft/ Office 365.

Support og vedlikehold av lisenser.

Støtte ved reforhandling- og inngåelse av nye avtaler med Microsoft.

Software asset management (SAM) for optimalisert lisensportefølje, inkludert lisensregnskap.
a. Leverandøren skal ved behov bistå virksomhetene i Oslo kommune med rapportering av egen beholdning og forbruk.

b. Leverandøren skal også  i samråd med kunden overføre eller omfordele eventuelle ubrukte lisenser.

Bistand ved uformelle lisensrevisjoner.

Bistå i å holde kunden oppdatert til Microsofts utvikling av sin roadmap for de produkter som kunden har i avtalen.

Avtalen omfatter følgende kompetanseheving uten ekstra kostnad

Rådgivning og kompetanseheving knyttet til forståelse av lisensvilkår og optimal utnytting av lisensene og avtalene.

Hjelp til og opplæring i innlogging, bruk og navigering i Microsoft sine portaler i forbindelse med on-premise lisenser.

Avtalen omfatter følgende tjenester som tilbys med fakturering per time

Leverandøren skal også bistå ved formelle lisensrevisjoner. Da skal eventuelt konsulentoppdrag avtales  etter at det er avklart at en formell revisjon skal igangsettes. Bistanden kan da faktureres pr./time som oppgitt i prisskjema basert på hvilken konsulentnivå som tilbys, som en tilleggsfakturering.

Konsulentbistand vil prises pr. time med satsens under

Konsulentnivå 1:Minimum 3 års relevant erfaring:     kr 1 049

Konsulentnivå 2: Minimum 6 års relevant erfaring:    kr 1 289

Konsulentnivå 3: Minimum 10 års relevant erfaring:  kr 1 449

Avtalen omfatter flere valgfrie opsjoner som i hovedsak faktureres pr. time

Brukeradopsjon og endringsledelse for utrulling av kontorstøtte,  M/O 365

Opplæring i kontorstøttetjeneste

Administrasjon av lisenser knyttet til skytjenester

Bistand til utrulligsstrategi for kontorstøttetjeneste

Mulighet til å benytte leverandøren som Cloud Solution Provider (CSP), denne opsjonen er priset i prisskjema som ligger vedlagt.

Prisene er oppgitt med rabattsatser innenfor Microsofts avtaleportefølje.

Bestilling

Bestilling sendes på mail til hovedkontakt med reservekontakt på kopi

Hovedkontakt: Jo Øverås - Jo.overas@atea.no
Reserve:  Atle Thoresen - Atle.Thoresen@atea.no

For bestilling på

Felles IKT plattform
Felles Microsoft tenant

Kontaktes virksomhetens kundeansvarlig i UKE


Bestilling direkte hos Atea

Virksomheter utenfor felles IKT plattform og egen Microsoft tenant
For flere detaljer, se vedlagt «Rutine for bestilling av kontorstøtteprodukter i Oslo kommune»

For UDE

Hovedkontakt: Cecilie Skjerve - Cecilie.Skjerve@atea.no
Reserve:  Atle Thoresen - Atle.Thoresen@atea.no

SSA-K: Ved bestilling av on-premise lisenser, vedlikehold og lisensforvaltning vil avtaleforholdet bli regulert av SSA-R og SSA-K.
SSA-L: Ved bestilling av skylisenser/skytjenester vil avtaleforholdet bli regulert av SSA-R og SSA-L.
SSA-B enkel: Ved bestilling av tilleggsfakturerbar konsulentbistand og kurs vil avtaleforholdet bli regulert av SSA-R og SSA-B enkel. SSA-B enkel eller avropsskjema (vedlagt nederst på siden) skal fylles ut for alle avrop. Det skal av her blant annet fremkomme hvem som skal utføre konsulentbistand eller kurs, og til hvilken pris.

SSA-O: Ved bestilling av tilleggsfakturerbare konsulenttjenester til utrednings- og utviklingsoppgaver vil avtaleforholdet bli regulert av SSA-R og SSA-O. Bilag til SSA-O eller avropsskjema skal fylles ut for alle avrop. Det skal av avropsskjemaet fremkomme navn på personell som skal utføre oppdraget. Hvis aktuelt, skal kostnadsramme/antall timer angis.

Responstid

Responstid inkluderer tid fra kundens henvendelse er mottatt til henvendelsen er svart ut i sin helhet. Følgende responstider skal overholdes:

Bestillinger: 2 virkedager

Prisforespørsel programvare som inngår i Microsofts standardportefølje: 1 virkedag

Lisensieringscase (f.eks. forslag til korrekt lisensiering ved endring eller innføring av ny tjeneste/ programvare): 3 virkedager

Forespørsel om ressursbistand: 5 virkedager

Ved andre henvendelser eller henvendelser av større omfang kan responstid avtales i samråd med kunden.

Leverandør

Atea AS
Karvesvingen 5
0579 Oslo

Kontaktpersoner

Hovedkontakt for kunden:
Navn: Jo Øverås
Telefon: +47 924 52 033
Send e-post: til Jo Øveråas

Reserve:
Navn: Atle Thoresen
Telefon: +47 913 35 999
Send epost til Atle Thoresen 

Kontaktpunkt for Utdanningsetaten:
Navn: Cecilie Skjerve
Telefon: +47 920 53 622
Send epost til Cecilie Skjerve 

Webside: www.atea.no

Dokumenter

Rundskriv 2020-2022 for lisenser (PDF)

Rutine for bestilling av kontorstøtteprodukter (PDF)

Plan for fakturering av Office (Word)

Avropsskjema (nytt bilag 7 ssa-r) (Word)

Bistandsavtalen (ssa-b enkel) (Word)

Kjøpsavtale (ssa-k bilag) (PDF)

Kjøpsavtale (ssa-k generell avtaletekst) (PDF)

Løpende tjenestekjøp (ssa-l bilag) (PDF)

Løpende tjenestekjøp (ssa-l generell avtaletekst) (PDF)

Oppdragsavtalen (ssa-o bilag) (Word)

Oppdragsavtalen (ssa-o generell avtaletekst) (Word)

Rammeavtale (ssa-r bilag) (PDF)

Rammeavtale (ssa-r generell avtaletekst) (PDF)

 

Avtaleforvalter UKE
Gunn Sissel Brasetvik
Telefon
474 51 039
E-post
gunn.sissel.brasetvik@uke.oslo.kommune.no

Kontakt avtaleforvalter for spørsmål knyttet til denne avtalen, eller andre relaterte spørsmål

Følg oss på Workplace SAM/Samkjøpsavtaler UKE
Faglig rådgiver, seksjon prosess- og leverandørstyring


Pia Tronrud
Telefon
988 14 362
E-post
pia.tronrud@uke.oslo.kommune.no