Felles kunderegister
Sist oppdatert: 29.12.2020
Målet med prosjektet er å forenkle og effektivisere forvaltningen av kundedata. Lokale kunderegistre blir erstattet av ett felles kunderegister. Vi vil oppnå bedre kvalitet på kundedataene, unngå dobbeltregistrering av kunder og kunne følge opp kunder på tvers av kommunens virksomheter. FRONT er navnet på kunderegisteret og er integrert med økonomisystemet (UBW) og med de offentlige registrene Det sentrale folkeregisteret og Enhetsregisteret.
Virksomhetene starter opp puljevis i løpet av 2019 med felles kunderegister, se puljeinndelingen (XLS).
Pulje 3 skal konvertere til nytt kunderegister i perioden 26.9 kl 1600 til 30.9.kl 0700. I denne perioden vil ikke kundereskontro være tilgjengelig for virksomhetene i pulje 3. Resten av økonomisystemet vil være tilgjengelig. Det kan bli noe ustabilt for alle virksomhetene i perioden.
Kickoff pulje 3 onsdag 4.9.2019 Foiler fra presentasjonen (PPT)
Informasjonsmøte for alle virksomhetene tirsdag 5.2.2019 Foiler fra presentasjonen (PPT).
Oppstartsmøte for pulje 3 torsdag 13.6.2019 Foiler fra presentasjonen (PPT), pulje 2 onsdag 27.3.2019 Foiler fra presentasjonen (PPT) og pulje 1 onsdag 27.2.2019 Foiler fra presentasjonen (PPT).
For å kunne skille mellom ulik betalingsoppfølging av tjenester som skal faktureres, brukes et tosifret nummer som heter Oppdragsgiver. Det enkelte oppdragsgivernummeret er koplet til en inkassokode, som reskontroposten oppdateres med i bokføringsprosessen (GL07). Se oversikt over oppdragsgiver og tilhørende inkassokode i kap 8.3 i innføringshåndboka.
Det er laget en ny variant av OKR314 som gjelder innlesning av salgsordre for interne kunder. Varianten gjelder kun for de som er på felles kunderegister. Se kap. 8.15 i innføringshåndboka.